Zobrazit minimální záznam

Diagnostics of specific learning difficulties from the position of the lower primary school teacher
dc.contributor.advisorKocurová, Marie
dc.creatorVítečková, Miluše
dc.date.accessioned2021-05-20T13:04:45Z
dc.date.available2021-05-20T13:04:45Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18347
dc.description.abstractV současné době se v naší populaci vyskytuje mnoho jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Proto, aby docházelo u těchto jedinců ke zlepšení či úplné nápravě, je zapotřebí především co nejdříve poruchu podchytit - tzn. diagnostikovat specifickou poruchu učení v co nejrannějším věku. Např. již v MŠ je možné si povšimnout v rámci předškolních prohlídek oslabení funkcí důležitých pro počáteční čtení a psaní. Diagnostiku specifických poruch učení lze však provádět až na ZŠ - a to především od konce prvního ročníku, kdy již dítě umí číst a psát. A vzhledem k tomu, že se SPU objevují nejvýrazněji ve školních aktivitách, případne úkol diagnostiky právě učitelům, kteří musí být všímaví a případných obtíží si u dětí všimnout. Bylo by tedy dobré, kdyby učitelé měli základní znalosti ze speciální pedagogiky a uměli diagnostikovat SPU. Jak tomu ve skutečnosti je? Mají učitelé 1. stupně ZŠ potřebné znalosti diagnostiky specifických poruch učení? Dokáží udělat prvotní diagnostiku specifických poruch učení u dětí? To se pokouším zjistit prostřednictvím této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractV současné době se v naší populaci vyskytuje mnoho jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Proto, aby docházelo u těchto jedinců ke zlepšení či úplné nápravě, je zapotřebí především co nejdříve poruchu podchytit - tzn. diagnostikovat specifickou poruchu učení v co nejrannějším věku. Např. již v MŠ je možné si povšimnout v rámci předškolních prohlídek oslabení funkcí důležitých pro počáteční čtení a psaní. Diagnostiku specifických poruch učení lze však provádět až na ZŠ - a to především od konce prvního ročníku, kdy již dítě umí číst a psát. A vzhledem k tomu, že se SPU objevují nejvýrazněji ve školních aktivitách, případně úkol diagnostiky právě učitelům, kteří musí být všímaví a případných obtíží si u dětí všimnout. Bylo by tedy dobré, kdyby učitelé měli základní znalosti ze speciální pedagogiky a uměli diagnostikovat SPU. Jak tomu ve skutečnosti je? Mají učitelé 1. stupně ZŠ potřebné znalosti diagnostiky specifických poruch učení? Dokáží udělat prvotní diagnostiku specifických poruch učení u dětí? To se pokouším zjistit prostřednictvím této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDiagnostika specifických poruch učení na úrovni učitele 1. stupně ZŠcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-02
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId149647
dc.title.translatedDiagnostics of specific learning difficulties from the position of the lower primary school teacheren_US
dc.identifier.aleph002029046
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csV současné době se v naší populaci vyskytuje mnoho jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Proto, aby docházelo u těchto jedinců ke zlepšení či úplné nápravě, je zapotřebí především co nejdříve poruchu podchytit - tzn. diagnostikovat specifickou poruchu učení v co nejrannějším věku. Např. již v MŠ je možné si povšimnout v rámci předškolních prohlídek oslabení funkcí důležitých pro počáteční čtení a psaní. Diagnostiku specifických poruch učení lze však provádět až na ZŠ - a to především od konce prvního ročníku, kdy již dítě umí číst a psát. A vzhledem k tomu, že se SPU objevují nejvýrazněji ve školních aktivitách, případne úkol diagnostiky právě učitelům, kteří musí být všímaví a případných obtíží si u dětí všimnout. Bylo by tedy dobré, kdyby učitelé měli základní znalosti ze speciální pedagogiky a uměli diagnostikovat SPU. Jak tomu ve skutečnosti je? Mají učitelé 1. stupně ZŠ potřebné znalosti diagnostiky specifických poruch učení? Dokáží udělat prvotní diagnostiku specifických poruch učení u dětí? To se pokouším zjistit prostřednictvím této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enV současné době se v naší populaci vyskytuje mnoho jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Proto, aby docházelo u těchto jedinců ke zlepšení či úplné nápravě, je zapotřebí především co nejdříve poruchu podchytit - tzn. diagnostikovat specifickou poruchu učení v co nejrannějším věku. Např. již v MŠ je možné si povšimnout v rámci předškolních prohlídek oslabení funkcí důležitých pro počáteční čtení a psaní. Diagnostiku specifických poruch učení lze však provádět až na ZŠ - a to především od konce prvního ročníku, kdy již dítě umí číst a psát. A vzhledem k tomu, že se SPU objevují nejvýrazněji ve školních aktivitách, případně úkol diagnostiky právě učitelům, kteří musí být všímaví a případných obtíží si u dětí všimnout. Bylo by tedy dobré, kdyby učitelé měli základní znalosti ze speciální pedagogiky a uměli diagnostikovat SPU. Jak tomu ve skutečnosti je? Mají učitelé 1. stupně ZŠ potřebné znalosti diagnostiky specifických poruch učení? Dokáží udělat prvotní diagnostiku specifických poruch učení u dětí? To se pokouším zjistit prostřednictvím této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990020290460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV