dc.contributor.advisor | Kocurová, Marie | |
dc.creator | Vítečková, Miluše | |
dc.date.accessioned | 2021-05-20T13:04:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-20T13:04:45Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18347 | |
dc.description.abstract | V současné době se v naší populaci vyskytuje mnoho jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Proto, aby docházelo u těchto jedinců ke zlepšení či úplné nápravě, je zapotřebí především co nejdříve poruchu podchytit - tzn. diagnostikovat specifickou poruchu učení v co nejrannějším věku. Např. již v MŠ je možné si povšimnout v rámci předškolních prohlídek oslabení funkcí důležitých pro počáteční čtení a psaní. Diagnostiku specifických poruch učení lze však provádět až na ZŠ - a to především od konce prvního ročníku, kdy již dítě umí číst a psát. A vzhledem k tomu, že se SPU objevují nejvýrazněji ve školních aktivitách, případne úkol diagnostiky právě učitelům, kteří musí být všímaví a případných obtíží si u dětí všimnout. Bylo by tedy dobré, kdyby učitelé měli základní znalosti ze speciální pedagogiky a uměli diagnostikovat SPU. Jak tomu ve skutečnosti je? Mají učitelé 1. stupně ZŠ potřebné znalosti diagnostiky specifických poruch učení? Dokáží udělat prvotní diagnostiku specifických poruch učení u dětí? To se pokouším zjistit prostřednictvím této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | V současné době se v naší populaci vyskytuje mnoho jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Proto, aby docházelo u těchto jedinců ke zlepšení či úplné nápravě, je zapotřebí především co nejdříve poruchu podchytit - tzn. diagnostikovat specifickou poruchu učení v co nejrannějším věku. Např. již v MŠ je možné si povšimnout v rámci předškolních prohlídek oslabení funkcí důležitých pro počáteční čtení a psaní. Diagnostiku specifických poruch učení lze však provádět až na ZŠ - a to především od konce prvního ročníku, kdy již dítě umí číst a psát. A vzhledem k tomu, že se SPU objevují nejvýrazněji ve školních aktivitách, případně úkol diagnostiky právě učitelům, kteří musí být všímaví a případných obtíží si u dětí všimnout. Bylo by tedy dobré, kdyby učitelé měli základní znalosti ze speciální pedagogiky a uměli diagnostikovat SPU. Jak tomu ve skutečnosti je? Mají učitelé 1. stupně ZŠ potřebné znalosti diagnostiky specifických poruch učení? Dokáží udělat prvotní diagnostiku specifických poruch učení u dětí? To se pokouším zjistit prostřednictvím této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Diagnostika specifických poruch učení na úrovni učitele 1. stupně ZŠ | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-02 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 149647 | |
dc.title.translated | Diagnostics of specific learning difficulties from the position of the lower primary school teacher | en_US |
dc.identifier.aleph | 002029046 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Uznáno | cs_CZ |
thesis.grade.en | Recognized | en_US |
uk.abstract.cs | V současné době se v naší populaci vyskytuje mnoho jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Proto, aby docházelo u těchto jedinců ke zlepšení či úplné nápravě, je zapotřebí především co nejdříve poruchu podchytit - tzn. diagnostikovat specifickou poruchu učení v co nejrannějším věku. Např. již v MŠ je možné si povšimnout v rámci předškolních prohlídek oslabení funkcí důležitých pro počáteční čtení a psaní. Diagnostiku specifických poruch učení lze však provádět až na ZŠ - a to především od konce prvního ročníku, kdy již dítě umí číst a psát. A vzhledem k tomu, že se SPU objevují nejvýrazněji ve školních aktivitách, případne úkol diagnostiky právě učitelům, kteří musí být všímaví a případných obtíží si u dětí všimnout. Bylo by tedy dobré, kdyby učitelé měli základní znalosti ze speciální pedagogiky a uměli diagnostikovat SPU. Jak tomu ve skutečnosti je? Mají učitelé 1. stupně ZŠ potřebné znalosti diagnostiky specifických poruch učení? Dokáží udělat prvotní diagnostiku specifických poruch učení u dětí? To se pokouším zjistit prostřednictvím této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | V současné době se v naší populaci vyskytuje mnoho jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Proto, aby docházelo u těchto jedinců ke zlepšení či úplné nápravě, je zapotřebí především co nejdříve poruchu podchytit - tzn. diagnostikovat specifickou poruchu učení v co nejrannějším věku. Např. již v MŠ je možné si povšimnout v rámci předškolních prohlídek oslabení funkcí důležitých pro počáteční čtení a psaní. Diagnostiku specifických poruch učení lze však provádět až na ZŠ - a to především od konce prvního ročníku, kdy již dítě umí číst a psát. A vzhledem k tomu, že se SPU objevují nejvýrazněji ve školních aktivitách, případně úkol diagnostiky právě učitelům, kteří musí být všímaví a případných obtíží si u dětí všimnout. Bylo by tedy dobré, kdyby učitelé měli základní znalosti ze speciální pedagogiky a uměli diagnostikovat SPU. Jak tomu ve skutečnosti je? Mají učitelé 1. stupně ZŠ potřebné znalosti diagnostiky specifických poruch učení? Dokáží udělat prvotní diagnostiku specifických poruch učení u dětí? To se pokouším zjistit prostřednictvím této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | U | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | U | |
dc.identifier.lisID | 990020290460106986 | |