Fotografie, vizualita a výtvarná výchova
Photos, visuality and art education
rigorous thesis (RECOGNIZED)

Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18209Identifiers
Study Information System: 149639
Collections
- Kvalifikační práce [19350]
Author
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Art
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Recognized
Práce s názvem Vizualita, fotografie a výtvarná výchova se zabývá problémem obrazu jako způsobem myšlení a možnostmi transformace reálného světa do konkrétní obrazové formy. Výzkumná část je zaměřena především na zkoumání vizuality na prvním stupni základní školy a zčásti také ve vysokoškolském studiu učitelství výtvarné výchovy Věnuje se obsahu pojmu obraz, obrazu jako souboru mnoha různorodých informací, které jsou "k dispozici" ve světě kolem nás. Triáda pojmů VIZUALITA, FOTOGRAFIE A VÝTVARNÁ VÝCHOVA otevírá nejen vztah mezi obrazností, technickým médiem a vychováváním k estetickému vnímání. Nabízí také prostor pro realizaci konceptů nebo projektů, které jsou zaměřeny především na obraz fotografický, stejně jako umožňuje zkoumat interakci obsahů těchto pojmů. Obecná rovina úvah o vnímání světa jako prostoru, obsahujícího "realitu", směřuje k jistému způsobu pohledu. Tento pohled je ovlivněn především dvěma faktory. Jednak výběrem média fotografie, jednak způsobem přemýšlení o obsazích a poslání obrazů. Zprostředkování fotografických obrazů dětem je stejně důležité jako zprostředkování obrazů klasických. Každá oblast a každé médium - ať již klasická výtvarná technika nebo moderní technické médium - přispívá k rozvoji dětského vnímání a poznávání svými specifiky. Vznik a vývoj fotografického méclia umožnil...
This work is about contemporary vizuality and especialy about photography in art education process. I think that picture and photography today in art education concepts is very important and can to children help to decode many latent symbols and informations. My work will give some keys for understand very difficult problems, which are saved into reality. Look at the real scenes of world and at pictures is the same as walk through the photographic gate. This GATE contains many other wals which way the children can use. Photography can be one of many ways how transformed and think reality, how discover mysteries of life and how touch a part of real time. Children and vizuality is one big area for art and art-education at school, especialy on basic school. Good teacher must be good manager of thinking - in this area of goog thinking during the (photo)picture. 1 feel Photography as fundamental problem in univerzity program of art. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)