Klavír jako didaktický prostředek učitele hudební výchovy na 1. stupni základní školy
Piano as a didactic aid in music lessons at primary schools
rigorous thesis (RECOGNIZED)

Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18208Identifiers
Study Information System: 149296
Collections
- Kvalifikační práce [16707]
Author
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Music
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Recognized
Disertační práce se věnuje problematice klavírů jako didaktického prostředku v hodinách hudební východy na 1. stupni základní školy. S ohledem na požadavky kladené na profesní kompetence učitele stanovuje soubor požadovaných nástrových kompetencí a navrhuje konkrétní výstupy výuky hry na nástroj absolventa učitelství na 1. stupni základní školy. Uvádí možnosti pedagogického uplatnění klavírní hry a výstupy žáka hudební výchony na 1. stupni základní školy v souvislosti s klavírem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The PhD thesis deals with the issue of piano as a didactic aid in music lessons at primary schools. In view of teachers' professional competences, it establishes a set of required teacher's competences concerning piano playing and outlines specific outputs of instrumental training of pre-service graduate students. It brings out possibilities of piano application in the educational context and piano related outputs of primary school pupils. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)