Show simple item record

Singing Scales in the Lower Grades of Primary School with a Focus on the First Grade
dc.creatorSoukupová, Radka
dc.date.accessioned2017-04-12T13:48:04Z
dc.date.available2017-04-12T13:48:04Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18205
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o problematice nerozezpívaných dětí mladšího školního věku, předkládá a vyhodnocuje způsoby řešení v současné praxi učitelů v základních školách. V teoretické části se věnuje dětskému hlasu, různým přístupům pedagogů k nápravě nezpěvnosti dětí, rozboru dostupných učebnic a metodických příruček pro 1. ročník užívaných v současné praxi na I. stupni ZŠ. Druhou část tvoří výzkumná sonda. Pomocí dotazníků byly získány informace o způsobu řešení problematiky nezpěváků v současné praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with a problem of non-singing (unmusical) young children. It presents and evaluates methods of solution in contemporary practice of primary school teachers. Theoretical part is devoted to children's voice, different approaches of teachers to the improvement/remedy of non- singing/unmusical children, analysis of commercial textbooks and methodological handbooks for the first class which are used now in teaching practice at primary schools. The second part is composed of a research probe. Using questionnaires, information on the method of solving the problem of non- singing/unmusical children in contemporary practice has been obtained. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRozezpívání dětí na 1. stupni ZŠ se zaměřením na 1. ročníkcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-02
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId149632
dc.title.translatedSinging Scales in the Lower Grades of Primary School with a Focus on the First Gradeen_US
dc.identifier.aleph001853195
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o problematice nerozezpívaných dětí mladšího školního věku, předkládá a vyhodnocuje způsoby řešení v současné praxi učitelů v základních školách. V teoretické části se věnuje dětskému hlasu, různým přístupům pedagogů k nápravě nezpěvnosti dětí, rozboru dostupných učebnic a metodických příruček pro 1. ročník užívaných v současné praxi na I. stupni ZŠ. Druhou část tvoří výzkumná sonda. Pomocí dotazníků byly získány informace o způsobu řešení problematiky nezpěváků v současné praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with a problem of non-singing (unmusical) young children. It presents and evaluates methods of solution in contemporary practice of primary school teachers. Theoretical part is devoted to children's voice, different approaches of teachers to the improvement/remedy of non- singing/unmusical children, analysis of commercial textbooks and methodological handbooks for the first class which are used now in teaching practice at primary schools. The second part is composed of a research probe. Using questionnaires, information on the method of solving the problem of non- singing/unmusical children in contemporary practice has been obtained. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV