The effect of narration and graphic notation method in learning piano works.
Vliv na vyprávění a metodu grafického zápisu při výuce klavírních děl.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180949Identifikátory
SIS: 247330
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Saláková, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Teacher Education of Musics for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
24. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Klavírní metody, výuka klavíru, grafika, vyprávění, hudební čtení, rozbor klavírních notKlíčová slova (anglicky)
Piano methods, teaching piano, graphic, narrative, musical reading, analysis of piano notesVe výuce hry na klavír mají nové metody a strategie zlepšit výkon a urychlit proces učení. K vývoji těchto přístupů a metodologií vedlo pozorování, že při učení na nástroj existují určité problémy, dané polyfonní strukturou klavírního nástroje, současnou vokalizací obou rukou a čtením dvou různých tónin. Cílem práce je prozkoumat vliv grafické a narativní metody na studenty při výuce klavírních děl. V této studii se místo toho, abychom hudbu vnímali sluchově, zkoumali otázky, jak ji můžeme přenést na studenty, abychom poskytli vícenásobné vnímání pomocí vizuální studie a studie založené na příběhu. Kromě toho je tato studie důležitá pro budoucí experimentální výzkumy. KLÍČOVÁ SLOVA Klavírní metody, výuka klavíru, grafika, vyprávění, hudební čtení, rozbor klavírních not.
In piano instruction, new methods and strategies are intended to improve performance and accelerate up the learning process. The observation that there are some challenges in learning an instrument, given the polyphonic structure of the piano instrument, the simultaneous vocalization of both hands, and the reading of two different keys, is what led to the development of these approaches and methodologies. The aim of the thesis investigates the effect of graphic and narrative methods on students while learning piano works. In this study, rather than perceiving music auditorily, the questions of how we can transfer it to students in order to provide multiple perception with a visual and story-based study are investigated. In addition, this study is important for future experimental research. KEY WORDS Piano methods, teaching piano, graphic, narrative, musical reading, analysis of piano notes.