Motivace nepedagogických pracovníků ke vzdělávání
Motivation of non-teaching staff for education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180926Identifikátory
SIS: 249914
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Andragogika a management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
24. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
nepedagogický pracovník, lidský potenciál, motivace, vzdělávání, péče o zaměstnanceKlíčová slova (anglicky)
Non-teaching employee, human potential, motivation, education, employee careDiplomová práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání nepedagogických pracovníků, která spadá do oblasti péče o zaměstnance. Dnešní společnost klade na pracovníky i organizace stále vyšší nároky v oblasti vzdělávání, proto je nutné, aby se školy nevěnovaly v oblasti dalšího vzdělávání pouze pedagogickým pracovníkům, ale i pracovníkům ostatním, tzv. nepedagogům. I tito pracovníci si potřebují udržet určité postavení ve společnosti, což se jim povede pouze tehdy, pokud budou mít možnost se rozvíjet a dále vzdělávat. Teoretická část je rozdělena do tří částí. První kapitola představuje oblast celoživotního učení, formální, neformální, informální vzdělávání a andragogiku. Další kapitola se zaměřuje na specifika vzdělávání dospělých. Dále popisuje potřeby a motivaci dospělých jedinců ke vzdělávání. V poslední části pak seznamuje s bariérami, které vzdělávání dospělých velmi ovlivňují. Poslední kapitola vymezuje pojmy vzdělávání, rozvoj a učení se. Dále se zabývá analýzou a identifikací vzdělávacích potřeb pracovníků a v neposlední řadě i plánováním vzdělávání pracovníků, které je nezbytné v každé organizaci. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, který byl realizován prostřednictvím rozhovorů s nepedagogickými pracovníky vybrané organizace a rozhovorem s ředitelem školy, jehož cílem bylo...
The thesis deals with the issue of further education of non-teaching staff which falls within the field of employee care. Today's society places ever higher demands on workers and organizations in the field of education, so it is necessary for schools to focus on the continuing education not only for teaching staff but also for other workers, so-called non-teaching staff. These workers also need to maintain a certain status in society which they will only be able to do if they have the opportunity to develop and further their education. The theoretical part is divided into three parts. The first chapter introduces the field of lifelong learning, formal, non- formal, informal education and andragogy. The next chapter focuses on the specificities of adult education. It also describes the needs of the motivation of adult individuals to learn. The last section then introduces the barriers that greatly affect adult education. The last chapter defines the concepts of education, development and learning. It also deals with the analysis and identification of the training needs of the workforce and last but not least, the planning of workforce training which is essential in any organization. The practical part consists of qualitative research conducted through interviews with non-teaching staff in the...
