Softwarová aplikace pro podporu vzdělávání v matematice na ZŠ
Software application to support mathematics education in primary schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180878Identifikátory
SIS: 257638
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Leipert, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
23. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
matematika, multiplatformní, NET MAUI, aplikace, procvičováníKlíčová slova (anglicky)
math, multiplatform, NET MAUI, C#, exerciseBakalářská práce se zaměřuje na vytvoření softwarové aplikace zacílené obsahem na 1 - 3. třídu základních škol, sloužící k procvičování matematiky a sdílení příkladů. Zprvu je předmětem matematiky pro tuto věkovou skupinu, vymezení odlišností v učivu mezi ročníky a srovnání školních vzdělávacích programů vybraných základních škol. Dále se práce zaobírá gamifikací výuky, jejími principy a možnostmi využití ve školní praxi, zejm. v souvislosti s edukačním software. Popisuje dostupné výukové aplikace aplikace v češtině, které jsou zaměřené na matematiku a pokrývají stejnou věkovou. Klíčovou součástí práce je samotné mapování procesu tvorby softwarové aplikace, popis použitých technologií, struktury databází a fungování. Hlavním výstupem práce je instalovatelná verze aplikace na operační systémy Android a Windows.
The bachelor thesis focuses on the creation of a software application targeting content for grades 1-3 of primary schools, used for practicing mathematics and sharing math exercises. Initially, the focus is on identifying the state of the mathematics curriculum for this age group, delineating differences in the curriculum between grades, and comparing the curricula of selected elementary schools. Next, the paper discusses gamification, its principles and its use in real school classrooms through educational software. It describes the software already available in Czech, also practicing mathematics, covering the same age. A key part is the actual mapping of the process of creating a software application, describing the technologies used, the structure of the databases and how they work. The thesis concludes with an installable version of the application on Android and Windows operating systems.
