Zobrazit minimální záznam

Development of phonemic awareness in preschool children utiziling the Elkonin method
dc.contributor.advisorSotáková, Hana
dc.creatorTesařová, Kamila
dc.date.accessioned2023-07-24T19:33:19Z
dc.date.available2023-07-24T19:33:19Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180844
dc.description.abstractThe topic of the diploma thesis is Training the development of phonemic awareness in preschool children using the Elkonin method. The method serves as a tool for preventing difficulties in the development of reading and writing in primary school. The diploma thesis is focused mainly on the development of phonemic awareness and further on the development of language skills in selected children in a regular kindergarten. The thesis is divided into two parts. To the theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic terms related to the topic - communication, language and speech, hearing. It introduces the reader to the development of a child's speech from the period of intrauterine development to the age of about six years. Due to the focus of the diploma thesis, the greatest emphasis is placed on the speech development of a preschool child. The content of the chapter devoted to speech development is also the definition of language levels of speech. The theoretical part in one of the chapters defines the concepts of phonetics, phonology and phonological abilities. This is followed by a section devoted to the development of phonological awareness and its level at the beginning of reading mastery. The personality of Daniil Boršovič Eľkonin and the method of Training the development...en_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce je Trénink rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin. Metoda slouží jako nástroj předcházení obtíží při rozvoji čtení a psaní v základní škole. Diplomová práce je zaměřena zejména na rozvoj fonematického povědomí a dále na rozvoj jazykových schopností u vybraných dětí v běžné mateřské škole. Práce je členěna na dvě části. Na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k tématu - komunikace, jazyk a řeč, sluch. Seznamuje čtenáře vývojem řeči dítěte od období nitroděložního vývoje do věku zhruba šesti let. Vzhledem zaměření diplomové práce je zde největší důraz kladen na vývoj řeči dítěte předškolního věku. Obsahem kapitoly věnující se vývoji řeči je také vymezení jazykových rovin řeči. Teoretická část v jedné fonologické avazuje část věnující se vývoji fonologického uvědomování a jeho úrovni na začátku osvojování čtení závěru teoretické části diplomové práce je charakterizována réninku rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin, její vztah k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání rizikovým dětem. Praktická část je kvalitativního charakteru a popisuje provedenou případovou studii. Ukazuje možnosti využití dané metody rámci předškolního vzdělávání v běžné...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSpeech developmenten_US
dc.subjectphoneticsen_US
dc.subjectphonologyen_US
dc.subjectphonological abilitiesen_US
dc.subjectphonemic awarenessen_US
dc.subjectTraining in the development of phonemic awareness using the Elkonin methoden_US
dc.subjectVývoj řečics_CZ
dc.subjectfonetikacs_CZ
dc.subjectfonologiecs_CZ
dc.subjectfonologické schopnostics_CZ
dc.subjectfonematické uvědomovánícs_CZ
dc.subjectTrénink rozvoje fonematického povědomí pomocí metody Elkonincs_CZ
dc.titleTrénink rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonincs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-23
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId245087
dc.title.translatedDevelopment of phonemic awareness in preschool children utiziling the Elkonin methoden_US
dc.contributor.refereeKucharská, Anna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.programPedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je Trénink rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin. Metoda slouží jako nástroj předcházení obtíží při rozvoji čtení a psaní v základní škole. Diplomová práce je zaměřena zejména na rozvoj fonematického povědomí a dále na rozvoj jazykových schopností u vybraných dětí v běžné mateřské škole. Práce je členěna na dvě části. Na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k tématu - komunikace, jazyk a řeč, sluch. Seznamuje čtenáře vývojem řeči dítěte od období nitroděložního vývoje do věku zhruba šesti let. Vzhledem zaměření diplomové práce je zde největší důraz kladen na vývoj řeči dítěte předškolního věku. Obsahem kapitoly věnující se vývoji řeči je také vymezení jazykových rovin řeči. Teoretická část v jedné fonologické avazuje část věnující se vývoji fonologického uvědomování a jeho úrovni na začátku osvojování čtení závěru teoretické části diplomové práce je charakterizována réninku rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin, její vztah k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání rizikovým dětem. Praktická část je kvalitativního charakteru a popisuje provedenou případovou studii. Ukazuje možnosti využití dané metody rámci předškolního vzdělávání v běžné...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the diploma thesis is Training the development of phonemic awareness in preschool children using the Elkonin method. The method serves as a tool for preventing difficulties in the development of reading and writing in primary school. The diploma thesis is focused mainly on the development of phonemic awareness and further on the development of language skills in selected children in a regular kindergarten. The thesis is divided into two parts. To the theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic terms related to the topic - communication, language and speech, hearing. It introduces the reader to the development of a child's speech from the period of intrauterine development to the age of about six years. Due to the focus of the diploma thesis, the greatest emphasis is placed on the speech development of a preschool child. The content of the chapter devoted to speech development is also the definition of language levels of speech. The theoretical part in one of the chapters defines the concepts of phonetics, phonology and phonological abilities. This is followed by a section devoted to the development of phonological awareness and its level at the beginning of reading mastery. The personality of Daniil Boršovič Eľkonin and the method of Training the development...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV