dc.contributor.advisor | Sotáková, Hana | |
dc.creator | Tesařová, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T19:33:19Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T19:33:19Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/180844 | |
dc.description.abstract | The topic of the diploma thesis is Training the development of phonemic awareness in preschool children using the Elkonin method. The method serves as a tool for preventing difficulties in the development of reading and writing in primary school. The diploma thesis is focused mainly on the development of phonemic awareness and further on the development of language skills in selected children in a regular kindergarten. The thesis is divided into two parts. To the theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic terms related to the topic - communication, language and speech, hearing. It introduces the reader to the development of a child's speech from the period of intrauterine development to the age of about six years. Due to the focus of the diploma thesis, the greatest emphasis is placed on the speech development of a preschool child. The content of the chapter devoted to speech development is also the definition of language levels of speech. The theoretical part in one of the chapters defines the concepts of phonetics, phonology and phonological abilities. This is followed by a section devoted to the development of phonological awareness and its level at the beginning of reading mastery. The personality of Daniil Boršovič Eľkonin and the method of Training the development... | en_US |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je Trénink rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin. Metoda slouží jako nástroj předcházení obtíží při rozvoji čtení a psaní v základní škole. Diplomová práce je zaměřena zejména na rozvoj fonematického povědomí a dále na rozvoj jazykových schopností u vybraných dětí v běžné mateřské škole. Práce je členěna na dvě části. Na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k tématu - komunikace, jazyk a řeč, sluch. Seznamuje čtenáře vývojem řeči dítěte od období nitroděložního vývoje do věku zhruba šesti let. Vzhledem zaměření diplomové práce je zde největší důraz kladen na vývoj řeči dítěte předškolního věku. Obsahem kapitoly věnující se vývoji řeči je také vymezení jazykových rovin řeči. Teoretická část v jedné fonologické avazuje část věnující se vývoji fonologického uvědomování a jeho úrovni na začátku osvojování čtení závěru teoretické části diplomové práce je charakterizována réninku rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin, její vztah k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání rizikovým dětem. Praktická část je kvalitativního charakteru a popisuje provedenou případovou studii. Ukazuje možnosti využití dané metody rámci předškolního vzdělávání v běžné... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Speech development | en_US |
dc.subject | phonetics | en_US |
dc.subject | phonology | en_US |
dc.subject | phonological abilities | en_US |
dc.subject | phonemic awareness | en_US |
dc.subject | Training in the development of phonemic awareness using the Elkonin method | en_US |
dc.subject | Vývoj řeči | cs_CZ |
dc.subject | fonetika | cs_CZ |
dc.subject | fonologie | cs_CZ |
dc.subject | fonologické schopnosti | cs_CZ |
dc.subject | fonematické uvědomování | cs_CZ |
dc.subject | Trénink rozvoje fonematického povědomí pomocí metody Elkonin | cs_CZ |
dc.title | Trénink rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-05-23 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 245087 | |
dc.title.translated | Development of phonemic awareness in preschool children utiziling the Elkonin method | en_US |
dc.contributor.referee | Kucharská, Anna | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem diplomové práce je Trénink rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin. Metoda slouží jako nástroj předcházení obtíží při rozvoji čtení a psaní v základní škole. Diplomová práce je zaměřena zejména na rozvoj fonematického povědomí a dále na rozvoj jazykových schopností u vybraných dětí v běžné mateřské škole. Práce je členěna na dvě části. Na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k tématu - komunikace, jazyk a řeč, sluch. Seznamuje čtenáře vývojem řeči dítěte od období nitroděložního vývoje do věku zhruba šesti let. Vzhledem zaměření diplomové práce je zde největší důraz kladen na vývoj řeči dítěte předškolního věku. Obsahem kapitoly věnující se vývoji řeči je také vymezení jazykových rovin řeči. Teoretická část v jedné fonologické avazuje část věnující se vývoji fonologického uvědomování a jeho úrovni na začátku osvojování čtení závěru teoretické části diplomové práce je charakterizována réninku rozvoje fonematického povědomí u dětí předškolního věku pomocí metody Elkonin, její vztah k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání rizikovým dětem. Praktická část je kvalitativního charakteru a popisuje provedenou případovou studii. Ukazuje možnosti využití dané metody rámci předškolního vzdělávání v běžné... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of the diploma thesis is Training the development of phonemic awareness in preschool children using the Elkonin method. The method serves as a tool for preventing difficulties in the development of reading and writing in primary school. The diploma thesis is focused mainly on the development of phonemic awareness and further on the development of language skills in selected children in a regular kindergarten. The thesis is divided into two parts. To the theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic terms related to the topic - communication, language and speech, hearing. It introduces the reader to the development of a child's speech from the period of intrauterine development to the age of about six years. Due to the focus of the diploma thesis, the greatest emphasis is placed on the speech development of a preschool child. The content of the chapter devoted to speech development is also the definition of language levels of speech. The theoretical part in one of the chapters defines the concepts of phonetics, phonology and phonological abilities. This is followed by a section devoted to the development of phonological awareness and its level at the beginning of reading mastery. The personality of Daniil Boršovič Eľkonin and the method of Training the development... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |