Vztah výkonů studentů KTv PedF UK při přijímacím řízení a plnění studijních povinností z atletiky a plavání v období 2020-22
Relation of student's performance of the Department of Physical Education at the Charles University - Faculty of Education in the admission procedure and fulfillment of study obligations in athletics and swimming in the period 2020-22
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180803Identifiers
Study Information System: 257273
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Dlouhý, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Physical Education and Sport Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
fyzická zátěž, stres, zdravotní kondice, COVID-19, výkonnostKeywords (English)
physical exortion, stress, health condition, COVID-19, efficienciesPředložená bakalářská práce se zabývá výkony studentů na přijímacích zkouškách a zápočtech mezi třemi ročníky, z nichž na některé pandemie COVID-19 vliv měla a na jiné ne. Hlavním cílem je podrobnější komparace výkonů mezi ročníky a cílem dílčím je porovnání zlepšení či zhoršení výkonů při zápočtových požadavcích z atletiky a plavání oproti přijímacím zkouškám u 3. ročníku. Výzkum obsahuje výkony pouze studentů KTV PedF UK ve věku 19-25 let, mužů i žen. Využívala jsem archivovaných dokumentů a informacích v nich, které mi byly poskytnuty ve spolupráci s vyučujícími. Pomocí software Microsoft Excel byly soubory dat statisticky zhodnoceny. Výsledné hodnoty rozdílů byly počítány v procentech pro lepší přehlednost. Výsledky ukázaly, že studenti absolvující přijímací zkoušky v době pandemie předvedly horší výkony než studenti, kteří absolvovali přijímací zkoušky bez omezení. Dále se ukázalo že studenti přijatí bez přijímacích zkoušek prokázaly horší výkony ze zápočtového požadavku z atletiky než studenti přijatí na základě předvedených výkonů u přijímacích zkoušek. Výsledek posledního aspektu, který nás zajímal bylo zlepšení či zhoršení výkonů při plnění zápočtových požadavků oproti výkonům na přijímacích zkouškách u studentů 3. ročníku. Ke zlepšení došlo v plavání na 100 m u žen i mužů a v běhu na 1500...
Submitted bachelor's thesis deals with comparing of the results of entrance exams and credits. It applies between three classes, some of them was affected by COVID-19 and some of them was not. The main aim of this thesis is thorough comparation of the performances between classes. Partial goal is to compare improvements or deteriorations of the credit requirements in athletics and swimming compared to entrance exams results performered by 3rd class. The research includes results of students of the Department of Physical Education and Sport at the Faculty of Education, Charles University. Students between the age of 19 to 25, both men and women. I took a use of archived documents and informations which were provided to me in cooperation with the teachers. Using Microsoft Excel program the data were evaluated. The differences values were calculated in percentages for better clarity. The results showed that students doing the entrance exams during the pandemic performed worse than students who did the entrance exams without any restrictions. Furthermore it was shown that students admitted without entrance exams performer worse in athletics credit requirement, which was 100 m run, than students admitted based on their performances in entrance exams. In the last aspect we were interested in was...