Show simple item record

Difficulties of pupils and teachers in the period of compulsory distance education
dc.contributor.advisorSyřiště, Ivo
dc.creatorBartoušková, Veronika
dc.date.accessioned2023-07-24T22:23:54Z
dc.date.available2023-07-24T22:23:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180627
dc.description.abstractThis thesis presents the experiences, insights and experiences of participants in online and offline distance education in a selected primary school during the covid-19 pandemic. The thesis focuses on the educational and hidden difficulties of students and teachers in one primary school, coming as a result of the transition of full-time study to distance or irregular hybrid learning, but also focuses on the pedagogical activities of teachers under the influence of online learning. For schools and especially for their teachers in the era of mandated distance education, it was necessary to change their ways of working, to choose methods and forms not used so far, to adapt didactics to the virtual socio-space and to significantly change the existing pedagogical communication, ways of self-reflection and evaluation of students' activities. The aim of the work is to search and record knowledge and information from educational actors about the impact of online distance learning, to analyze and compare these findings and to elaborate an overview of possible learning difficulties and their impact on further education. The empirical part of the thesis presents a qualitative research and description of the experiences of students and teachers in one primary school, as a result of the impact of distance...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce předkládá zkušenosti, poznatky a prožitky účastníků distančního vzdělávání online i offline formou, a to ve vybrané základní škole v době pandemie covid-19. Práce se zaměřuje na vzdělávací a skryté obtíže žáků a pedagogů jedné základní školy, přicházející v důsledku přechodu z prezenčního studia na distanční nebo nepravidelnou hybridní výuku, ale je také zaměřena na pedagogickou činnost učitelů pod vlivem online výuky. Pro školy a zejména pro jejich učitele v době nařízené distanční výuky bylo nutné změnit způsob práce, zvolit doposud nepoužívané metody a formy, přizpůsobit didaktiku virtuálnímu socioprostoru a výrazně změnit stávající pedagogickou komunikaci, způsoby sebereflexe a hodnocení činností žáků. Cílem práce je vyhledat a zaznamenat poznatky a informace od aktérů vzdělávání o dopadu distanční výuky online formou, tyto poznatky analyzovat, komparovat a zpracovat přehled možných výukových obtíží a jejich vliv na další vzdělávání. Empirická část práce předkládá kvalitativní výzkum a popis zkušeností žáků a pedagogů jedné základní školy v důsledku dopadu distanční výuky online formou. Výsledky výzkumné studie jsou zpracovány na základě sběru, kategorizace a analýzy dat, jejichž zdrojem jsou nestrukturované rozhovory s učiteli a žáky. Poznatky a prožitky oslovených...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcoviden_US
dc.subjectdistance teachingen_US
dc.subjectdifficultyen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectcovidcs_CZ
dc.subjectdistanční výukacs_CZ
dc.subjectobtížecs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.titleObtíže žáků a pedagogů v období povinné distanční výukycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-18
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257081
dc.title.translatedDifficulties of pupils and teachers in the period of compulsory distance educationen_US
dc.contributor.refereeKovaříková, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce předkládá zkušenosti, poznatky a prožitky účastníků distančního vzdělávání online i offline formou, a to ve vybrané základní škole v době pandemie covid-19. Práce se zaměřuje na vzdělávací a skryté obtíže žáků a pedagogů jedné základní školy, přicházející v důsledku přechodu z prezenčního studia na distanční nebo nepravidelnou hybridní výuku, ale je také zaměřena na pedagogickou činnost učitelů pod vlivem online výuky. Pro školy a zejména pro jejich učitele v době nařízené distanční výuky bylo nutné změnit způsob práce, zvolit doposud nepoužívané metody a formy, přizpůsobit didaktiku virtuálnímu socioprostoru a výrazně změnit stávající pedagogickou komunikaci, způsoby sebereflexe a hodnocení činností žáků. Cílem práce je vyhledat a zaznamenat poznatky a informace od aktérů vzdělávání o dopadu distanční výuky online formou, tyto poznatky analyzovat, komparovat a zpracovat přehled možných výukových obtíží a jejich vliv na další vzdělávání. Empirická část práce předkládá kvalitativní výzkum a popis zkušeností žáků a pedagogů jedné základní školy v důsledku dopadu distanční výuky online formou. Výsledky výzkumné studie jsou zpracovány na základě sběru, kategorizace a analýzy dat, jejichž zdrojem jsou nestrukturované rozhovory s učiteli a žáky. Poznatky a prožitky oslovených...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis presents the experiences, insights and experiences of participants in online and offline distance education in a selected primary school during the covid-19 pandemic. The thesis focuses on the educational and hidden difficulties of students and teachers in one primary school, coming as a result of the transition of full-time study to distance or irregular hybrid learning, but also focuses on the pedagogical activities of teachers under the influence of online learning. For schools and especially for their teachers in the era of mandated distance education, it was necessary to change their ways of working, to choose methods and forms not used so far, to adapt didactics to the virtual socio-space and to significantly change the existing pedagogical communication, ways of self-reflection and evaluation of students' activities. The aim of the work is to search and record knowledge and information from educational actors about the impact of online distance learning, to analyze and compare these findings and to elaborate an overview of possible learning difficulties and their impact on further education. The empirical part of the thesis presents a qualitative research and description of the experiences of students and teachers in one primary school, as a result of the impact of distance...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV