Vliv zaměstnání vybraných studentů PedF UK na jejich prezenční vysokoškolské studium
Employment influence of selected PedF UK students during their full-time university studies
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180597Identifikátory
SIS: 245549
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Blažková, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
prezenční studium, zaměstnání, vysokoškolské vzdělání, pedagogické vzdělání, kompatibilita zaměstnání, výhody zaměstnáníKlíčová slova (anglicky)
full-time study, employment, higher education, pedagogical education, job compatibility, employment benefitsDiplomová práce se zabývá problematikou vlivu docházení do zaměstnání na studium u prezenčních studentů PedF UK. V úvodní části je teoreticky popsáno, jak se vyvíjelo terciární vzdělávání a oblast pedagogických oborů, problematika spojená se skloubením studijního a pracovního života, důvody, které vedou nejen studenty prezenčních programů k zaměstnání a v neposlední řadě, jak je studium a další aktivity s ním spojené tímto ovlivněno. Praktická část diplomové práce obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován formou dotazníkového, anonymního, online šetření s účastí 160 respondentů, kteří splnili dané podmínky (prezenční studium, 2 a vyšší ročník PedF UK). Hlavním výzkumným cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má intenzita a kompatibilita zaměstnání při prezenčním vysokoškolském studiu u studentů PedF UK na jejich studium. Z výsledků vyplynulo, že v rámci studia pracuje 148 respondentů, z nichž 96 pracuje v kompatibilním zaměstnání. Tito respondenti pracující v průběhu jejich studia a intenzita zaměstnání nijak zásadně nepropisuje na počtu hodin strávených studiem a samostudiem, oproti respondentům, kteří mají nekompatibilní zaměstnání a je u nich patrný trend: čím více hodin v zaměstnání tím méně hodin strávených studiem a samostudiem. Motivačním faktorem a výhodou, který plyne ze...
The thesis deals with the issue of the impact of employment on the studies of full-time students at the Faculty of Education, Charles University. The theoretical part of the introduction describes the development of tertiary education and the field of pedagogical disciplines, the issues related to balancing study and work life, the reasons why not only full-time students opt for employment, and finally, how this affects their studies and related activities. The practical part of the thesis presents the results of a quantitative research study, which was conducted through an anonymous online questionnaire involving 160 respondents who met the given conditions (full-time study, 2nd or higher year at the Faculty of Education, Charles University). The main research objective was to determine the impact of employment intensity and compatibility on the studies of full-time university students at the Faculty of Education, Charles University. The results showed that 148 respondents were employed during their studies, of which 96 worked in a compatible job. These respondents who worked during their studies were not significantly affected by the intensity of their employment on the number of hours spent studying and self-studying, unlike respondents who had incompatible employment. For the latter group,...
