Zobrazit minimální záznam

Clients of Residential Youth Care at Risk of Dropout from Upper Secondary Education
dc.contributor.advisorDvořák, Dominik
dc.creatorBílá, Pavlína
dc.date.accessioned2023-07-24T14:38:04Z
dc.date.available2023-07-24T14:38:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180505
dc.description.abstractEarly school leaving represents a serious problem in the European and recently also in the Czech context. The aim of this thesis is to research the dropout risks at clients of the Youth Diagnostic Facility using qualitative methods. The subject of the research is a group of six boys aged 15- 17 years. The goal of the research is to map the causes of educational issues through case studies and identify the reasons for dropout among the facility's clients; to explore the approach of schools and their staff to the education of these individuals; to describe the education conditions provided by the diagnostic facility; and to find out how the clients themselves see their education process and whether their attitude and approach to education changed during their stay at the facility. The results show that in some cases placement in a diagnostic or educational facility can increase, by providing suitable conditions, the chances of obtaining secondary education. KEYWORDS school dropout, early school leaving, upper secondary education, adolescent boys, residential care, COVID-19 pandemicen_US
dc.description.abstractPředčasné odchody ze vzdělávání představují v evropském, a v poslední době i v českém kontextu závažný problém. Tato diplomová práce se zabývá výzkumem rizika předčasných odchodů ze vzdělávání u klientů diagnostického ústavu pro mládež za využití kvalitativních metod. Výzkumným vzorkem je šest chlapců ve věku 15-17 let. Cílem výzkumu je prostřednictvím případových studií zmapovat příčiny problémů se vzděláváním a důvody předčasných odchodů ze vzdělávání u klientů diagnostického ústavu, prozkoumat přístup škol a pedagogických pracovníků ke vzdělávání této mládeže, popsat, jaké podmínky pro vzdělávání vytváří svým klientům diagnostický ústav, a zjistit, jak sami klienti pohlížejí na své dosavadní vzdělávání a zda se jejich pohled na vzdělávání během pobytu v diagnostickém ústavu změnil. Výsledky ukazují, že v některých případech může umístění do diagnostického nebo výchovného ústavu poskytnutím potřebných podmínek zvýšit šanci klientů na získání středního vzdělání. KLÍČOVÁ SLOVA předčasný odchod ze studia, předčasný odchod ze vzdělávání, střední vzdělání, dospívající chlapci, ústavní péče, diagnostický ústav pro mládež, pandemie COVID-19cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectschool dropouten_US
dc.subjectearly school leavingen_US
dc.subjectupper secondary educationen_US
dc.subjectadolescent boysen_US
dc.subjectresidential careen_US
dc.subjectCOVID-19 pandemicen_US
dc.subjectpředčasný odchod ze studiacs_CZ
dc.subjectpředčasný odchod ze vzdělávánícs_CZ
dc.subjectstřední vzdělánícs_CZ
dc.subjectdospívající chlapcics_CZ
dc.subjectústavní péčecs_CZ
dc.subjectdiagnostický ústav pro mládežcs_CZ
dc.subjectpandemie COVID-19cs_CZ
dc.titleRiziko předčasných odchodů ze vzdělávání u klientů diagnostického ústavucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-17
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId244302
dc.title.translatedClients of Residential Youth Care at Risk of Dropout from Upper Secondary Educationen_US
dc.contributor.refereeStraková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředčasné odchody ze vzdělávání představují v evropském, a v poslední době i v českém kontextu závažný problém. Tato diplomová práce se zabývá výzkumem rizika předčasných odchodů ze vzdělávání u klientů diagnostického ústavu pro mládež za využití kvalitativních metod. Výzkumným vzorkem je šest chlapců ve věku 15-17 let. Cílem výzkumu je prostřednictvím případových studií zmapovat příčiny problémů se vzděláváním a důvody předčasných odchodů ze vzdělávání u klientů diagnostického ústavu, prozkoumat přístup škol a pedagogických pracovníků ke vzdělávání této mládeže, popsat, jaké podmínky pro vzdělávání vytváří svým klientům diagnostický ústav, a zjistit, jak sami klienti pohlížejí na své dosavadní vzdělávání a zda se jejich pohled na vzdělávání během pobytu v diagnostickém ústavu změnil. Výsledky ukazují, že v některých případech může umístění do diagnostického nebo výchovného ústavu poskytnutím potřebných podmínek zvýšit šanci klientů na získání středního vzdělání. KLÍČOVÁ SLOVA předčasný odchod ze studia, předčasný odchod ze vzdělávání, střední vzdělání, dospívající chlapci, ústavní péče, diagnostický ústav pro mládež, pandemie COVID-19cs_CZ
uk.abstract.enEarly school leaving represents a serious problem in the European and recently also in the Czech context. The aim of this thesis is to research the dropout risks at clients of the Youth Diagnostic Facility using qualitative methods. The subject of the research is a group of six boys aged 15- 17 years. The goal of the research is to map the causes of educational issues through case studies and identify the reasons for dropout among the facility's clients; to explore the approach of schools and their staff to the education of these individuals; to describe the education conditions provided by the diagnostic facility; and to find out how the clients themselves see their education process and whether their attitude and approach to education changed during their stay at the facility. The results show that in some cases placement in a diagnostic or educational facility can increase, by providing suitable conditions, the chances of obtaining secondary education. KEYWORDS school dropout, early school leaving, upper secondary education, adolescent boys, residential care, COVID-19 pandemicen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV