Outdoorová matematika v kontextu města Plzně pro žáky ve věku 11 - 15 let
Outdoor Mathematics in the context of city Plzeň for pupils 11 - 15 years old
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180440Identifikátory
SIS: 252449
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vondrová, Naďa
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
16. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
outdoorová matematika, přesahy matematiky;Klíčová slova (anglicky)
outdoor mathematics, mathematics overlap and other domainsPředmětem této diplomové práce je outdoorová matematika v kontextu města Plzně určená pro žáky druhého stupně základních škol. Téma práce jsem si zvolila pro jeho potenciál v rozvoji prostorové inteligence žáků a pro propojení různých oborů a přiblížení se reálným matematickým situacím. Cílem práce je sestavit vhodné aktivity outdoorové matematiky v kontextu města Plzně pro žáky ve věku 11-15 let a dále vhodnost těchto aktivit ověřit se žáky. Ověření aktivit v praxi je následně reflektováno, případně jsou navrženy úpravy nebo doplněny další po- známky pro použití v praxi. Použité metody v rámci aktivit outdoorové výuky zahrnují práci s textem, řešení problémů, praktické zkušenosti i diskuzi. Aktivity jsou analyzovány pomocí kritérií s bodovým ohodnocením a tříděny do skupin podle použitelnosti v praxi u daného typu vzorku. Osm vytvořených aktivit z deseti sestavených je na základě bodového hodnocení považo- váno za použitelné v praxi u daného typu vzorku s drobnými či většími úpravami. Čtyři z nich jsou hodnoceny jako použitelné v praxi u daného typu vzorku na základě stanovených kritérií. V diskuzi jsou shrnuta použitá kritéria, výsledky práce a další komentáře. Práce přináší poznatky o outdoorové výuce, inspiraci k takovému typu výuky a konkrétní sadu ověřovaných sérií aktivit v kontextu města...
The subject of this master thesis is outdoor mathematics in the context of the city of Pilsen intended second grade pupils of primary schools. I chose the topic of the thesis for its poten- tial in the development of pupils' spatial intelligence and for connecting different disciplines and getting closer to real mathematical situations. The aim of this thesis is to design suitable outdoor mathematics activities in the context of the city of Pilsen for pupils aged 11-15 years and to verify the suitability of these activities with pupils. Validation of the activities in practice is subsequently reflected upon, or mo- difications are suggested or additional notes are provided for use in practice. The methods used in the outdoor learning activities include text work, problem solving, practical expe- rience and discussion. The activities are analysed using criteria with scores and grouped according to their applicability in practice for the type of sample. Based on the scores, eight of the ten activities designed are considered applicable in practice for the sample type with minor or greater modifications. Four of them are considered appli- cable to practice for the sample type based on the criteria set. The discussion summarizes the criteria used the results of the work and additional comments. The...
