Zobrazit minimální záznam

Possibilities of the development of reading preliteracy for children in the speech therapy class of the kindergarten
dc.contributor.advisorKomorná, Marie
dc.creatorPalkovská, Markéta
dc.date.accessioned2023-07-24T19:10:13Z
dc.date.available2023-07-24T19:10:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180420
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the topic of the possibilities of developing reading literacy for children in a speech therapy class of kindergarten. The aim of the thesis is the analysis and implementation of the possibilities of developing reading preliteracy as well as the analysis of selected book titles that can have a positive influence on the development of preliteracy for children in kindergarten. In the theoretical part are defined terminological concepts related to reading literacy, its strategies and possibilities of development on the basis of the literature. It also defines current Framework Education Programm for Preschool Education. It also introduces the critical thinking programme and the three-phase learning model E-U-R. In the empirical part, are presented case studies of five selected participants of the research investigation who are children with impaired communication skills attending a speech therapy class of a kindergarten in Třinec. The research investigation was conducted in a qualitative form based on case studies, which represent an analysis of the realized lesson focused on pre-reading literacy with the selected participants of the investigation, the definition of goals, expected outcomes of children and their subsequent fulfillment. The realized lesson was divided into...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem možností rozvoje čtenářské pregramotnosti u dětí v logopedické třídě mateřské školy. Cílem práce je analýza a realizace možností rozvoje čtenářské pregramotnosti i analýza vybraných knižních titulů, které mohou mít na rozvoj předčtenářské gramotnosti u dětí v mateřských školách pozitivní vliv. V teoretické části jsou na základě odborné literatury vymezeny terminologické pojmy související se čtenářskou gramotností, jejími strategiemi a možnostmi rozvoje. Dále je zde definován také Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání v platném znění, představen program kritického myšlení a třífázový model učení E-U-R. V části empirické jsou uvedeny kazuistiky pěti vybraných účastníků výzkumného šetření, kterými jsou děti s narušenou komunikační schopností navštěvující logopedickou třídu mateřské školy v Třinci. Výzkumné šetření probíhalo kvalitativní formou na základě případových studií, které představují analýzu realizované lekce zaměřené na předčtenářskou gramotnost s vybranými účastníky šetření, vymezení cílů, očekávané výstupy dětí a jejich následné naplnění. Realizovaná lekce byla rozdělena do tří částí. První část se věnovala aktivitám před čtením, zejména oromotorickému cvičení a uvedení průběhu celé lekce. Ve druhé části probíhalo předčítání vybraného...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchilden_US
dc.subjectcritical thinkingen_US
dc.subjectE-U-R learningen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectreading preliteracyen_US
dc.subjectreading strategiesen_US
dc.subjectspeech therapy classen_US
dc.subjectčtenářská pregramotnostcs_CZ
dc.subjectčtenářské strategiecs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectkritické myšlenícs_CZ
dc.subjectlogopedická třídacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectučení E-U-Rcs_CZ
dc.titleMožnosti rozvoje čtenářské pregramotnosti u dětí v logopedické třídě MŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-16
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId252928
dc.title.translatedPossibilities of the development of reading preliteracy for children in the speech therapy class of the kindergartenen_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLogopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeech Therapyen_US
thesis.degree.programLogopediecs_CZ
thesis.degree.programSpeech Therapyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLogopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeech Therapyen_US
uk.degree-program.csLogopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpeech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem možností rozvoje čtenářské pregramotnosti u dětí v logopedické třídě mateřské školy. Cílem práce je analýza a realizace možností rozvoje čtenářské pregramotnosti i analýza vybraných knižních titulů, které mohou mít na rozvoj předčtenářské gramotnosti u dětí v mateřských školách pozitivní vliv. V teoretické části jsou na základě odborné literatury vymezeny terminologické pojmy související se čtenářskou gramotností, jejími strategiemi a možnostmi rozvoje. Dále je zde definován také Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání v platném znění, představen program kritického myšlení a třífázový model učení E-U-R. V části empirické jsou uvedeny kazuistiky pěti vybraných účastníků výzkumného šetření, kterými jsou děti s narušenou komunikační schopností navštěvující logopedickou třídu mateřské školy v Třinci. Výzkumné šetření probíhalo kvalitativní formou na základě případových studií, které představují analýzu realizované lekce zaměřené na předčtenářskou gramotnost s vybranými účastníky šetření, vymezení cílů, očekávané výstupy dětí a jejich následné naplnění. Realizovaná lekce byla rozdělena do tří částí. První část se věnovala aktivitám před čtením, zejména oromotorickému cvičení a uvedení průběhu celé lekce. Ve druhé části probíhalo předčítání vybraného...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the topic of the possibilities of developing reading literacy for children in a speech therapy class of kindergarten. The aim of the thesis is the analysis and implementation of the possibilities of developing reading preliteracy as well as the analysis of selected book titles that can have a positive influence on the development of preliteracy for children in kindergarten. In the theoretical part are defined terminological concepts related to reading literacy, its strategies and possibilities of development on the basis of the literature. It also defines current Framework Education Programm for Preschool Education. It also introduces the critical thinking programme and the three-phase learning model E-U-R. In the empirical part, are presented case studies of five selected participants of the research investigation who are children with impaired communication skills attending a speech therapy class of a kindergarten in Třinec. The research investigation was conducted in a qualitative form based on case studies, which represent an analysis of the realized lesson focused on pre-reading literacy with the selected participants of the investigation, the definition of goals, expected outcomes of children and their subsequent fulfillment. The realized lesson was divided into...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV