dc.contributor.advisor | Komorná, Marie | |
dc.creator | Palkovská, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T19:10:13Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T19:10:13Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/180420 | |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the topic of the possibilities of developing reading literacy for children in a speech therapy class of kindergarten. The aim of the thesis is the analysis and implementation of the possibilities of developing reading preliteracy as well as the analysis of selected book titles that can have a positive influence on the development of preliteracy for children in kindergarten. In the theoretical part are defined terminological concepts related to reading literacy, its strategies and possibilities of development on the basis of the literature. It also defines current Framework Education Programm for Preschool Education. It also introduces the critical thinking programme and the three-phase learning model E-U-R. In the empirical part, are presented case studies of five selected participants of the research investigation who are children with impaired communication skills attending a speech therapy class of a kindergarten in Třinec. The research investigation was conducted in a qualitative form based on case studies, which represent an analysis of the realized lesson focused on pre-reading literacy with the selected participants of the investigation, the definition of goals, expected outcomes of children and their subsequent fulfillment. The realized lesson was divided into... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá tématem možností rozvoje čtenářské pregramotnosti u dětí v logopedické třídě mateřské školy. Cílem práce je analýza a realizace možností rozvoje čtenářské pregramotnosti i analýza vybraných knižních titulů, které mohou mít na rozvoj předčtenářské gramotnosti u dětí v mateřských školách pozitivní vliv. V teoretické části jsou na základě odborné literatury vymezeny terminologické pojmy související se čtenářskou gramotností, jejími strategiemi a možnostmi rozvoje. Dále je zde definován také Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání v platném znění, představen program kritického myšlení a třífázový model učení E-U-R. V části empirické jsou uvedeny kazuistiky pěti vybraných účastníků výzkumného šetření, kterými jsou děti s narušenou komunikační schopností navštěvující logopedickou třídu mateřské školy v Třinci. Výzkumné šetření probíhalo kvalitativní formou na základě případových studií, které představují analýzu realizované lekce zaměřené na předčtenářskou gramotnost s vybranými účastníky šetření, vymezení cílů, očekávané výstupy dětí a jejich následné naplnění. Realizovaná lekce byla rozdělena do tří částí. První část se věnovala aktivitám před čtením, zejména oromotorickému cvičení a uvedení průběhu celé lekce. Ve druhé části probíhalo předčítání vybraného... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | child | en_US |
dc.subject | critical thinking | en_US |
dc.subject | E-U-R learning | en_US |
dc.subject | kindergarten | en_US |
dc.subject | reading preliteracy | en_US |
dc.subject | reading strategies | en_US |
dc.subject | speech therapy class | en_US |
dc.subject | čtenářská pregramotnost | cs_CZ |
dc.subject | čtenářské strategie | cs_CZ |
dc.subject | dítě | cs_CZ |
dc.subject | kritické myšlení | cs_CZ |
dc.subject | logopedická třída | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | učení E-U-R | cs_CZ |
dc.title | Možnosti rozvoje čtenářské pregramotnosti u dětí v logopedické třídě MŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-05-16 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 252928 | |
dc.title.translated | Possibilities of the development of reading preliteracy for children in the speech therapy class of the kindergarten | en_US |
dc.contributor.referee | Kotvová, Miroslava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Speech Therapy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá tématem možností rozvoje čtenářské pregramotnosti u dětí v logopedické třídě mateřské školy. Cílem práce je analýza a realizace možností rozvoje čtenářské pregramotnosti i analýza vybraných knižních titulů, které mohou mít na rozvoj předčtenářské gramotnosti u dětí v mateřských školách pozitivní vliv. V teoretické části jsou na základě odborné literatury vymezeny terminologické pojmy související se čtenářskou gramotností, jejími strategiemi a možnostmi rozvoje. Dále je zde definován také Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání v platném znění, představen program kritického myšlení a třífázový model učení E-U-R. V části empirické jsou uvedeny kazuistiky pěti vybraných účastníků výzkumného šetření, kterými jsou děti s narušenou komunikační schopností navštěvující logopedickou třídu mateřské školy v Třinci. Výzkumné šetření probíhalo kvalitativní formou na základě případových studií, které představují analýzu realizované lekce zaměřené na předčtenářskou gramotnost s vybranými účastníky šetření, vymezení cílů, očekávané výstupy dětí a jejich následné naplnění. Realizovaná lekce byla rozdělena do tří částí. První část se věnovala aktivitám před čtením, zejména oromotorickému cvičení a uvedení průběhu celé lekce. Ve druhé části probíhalo předčítání vybraného... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the topic of the possibilities of developing reading literacy for children in a speech therapy class of kindergarten. The aim of the thesis is the analysis and implementation of the possibilities of developing reading preliteracy as well as the analysis of selected book titles that can have a positive influence on the development of preliteracy for children in kindergarten. In the theoretical part are defined terminological concepts related to reading literacy, its strategies and possibilities of development on the basis of the literature. It also defines current Framework Education Programm for Preschool Education. It also introduces the critical thinking programme and the three-phase learning model E-U-R. In the empirical part, are presented case studies of five selected participants of the research investigation who are children with impaired communication skills attending a speech therapy class of a kindergarten in Třinec. The research investigation was conducted in a qualitative form based on case studies, which represent an analysis of the realized lesson focused on pre-reading literacy with the selected participants of the investigation, the definition of goals, expected outcomes of children and their subsequent fulfillment. The realized lesson was divided into... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |