Zobrazit minimální záznam

The Use of Fairy tales and the Development of Pre-literacy Through the Eyes of Parents
dc.contributor.advisorFerklová, Alžběta
dc.creatorJindrová, Vendula
dc.date.accessioned2023-07-24T11:21:06Z
dc.date.available2023-07-24T11:21:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180403
dc.description.abstractThis Bachelor Thesis deals with the use of fairy tales and the development of pre-literacy by parents of preschool children. The thesis is dividend into a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses on fairy tales, their origin, characteristic features and their influence on children's development. It also focuses on pre-literacy and its developmnet in children of preschool age. In the practical part, answers to research questions will be sought in the form of questionnaire for parents of preschool children. The goal is to find out how and how often parents of preschool children use fairy tales at home. Furthermore, the goal is to determine whether parents only use fairy tales passively or actively, and to investigate whether parents are aware of the influence of literature on children's development. Then, based on the answers obtained, create methodical material - a manual with suggested activities that parents could apply to (almost) any fairy tale and which supports better use of fairy tales in a family environment. With the help of this supportive material, parents would be able to work with fairy tales better and more efficiently, and thus would specifically support the development of pre- literacy in their children. The effectiveness of this tool in the family environment...en_US
dc.description.abstractTato bakalářské práce se zabývá využitím pohádek a rozvojem čtenářské pregramotnosti ze strany rodičů předškolních dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se soustředí na pohádky, jejich původ, charakteristické znaky a vliv, který mají na rozvoj dětí. Dále se zaměřuje na čtenářskou pregramotnost a její rozvoj u dětí v předškolním věku. V praktické části formou dotazníku pro rodiče předškolních dětí budou hledány odpovědi na výzkumné otázky. Cílem je zjistit, jakým způsobem a jak často rodiče předškolních dětí využívají doma pohádky. Dále postihnout, zda rodiče pohádky využívají jen pasivně, nebo také aktivně a vyzkoumat, zda si rodiče uvědomují vliv literatury na rozvoj dětí. Poté, dle získaných odpovědí, vytvořit metodický materiál - příručku s návrhy činností, které by mohli rodiče aplikovat na (téměř) jakoukoli pohádku a která podporuje práci s pohádkou v rodinném prostředí. Pomocí tohoto podpůrného materiálu by se rodičům lépe a efektivněji pracovalo s pohádkami, a tím by cíleně podporovali rozvoj čtenářské pregramotnosti u svých dětí. Efektivita této pomůcky v rodinném prostředí bude ověřena v praxi, a to závěrečným dotazníkem původní skupiny dotazovaných respondentů - rodičů předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA pohádka, čtenářská pregramotnost, čtenářské...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfairy taleen_US
dc.subjectpre-literacyen_US
dc.subjectreading strategiesen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectpre-school educationen_US
dc.subjectpohádkacs_CZ
dc.subjectčtenářská pregramotnostcs_CZ
dc.subjectčtenářské strategiecs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.titleVyužití pohádek a rozvoj čtenářské pregramotnosti očima rodičůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-16
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255717
dc.title.translatedThe Use of Fairy tales and the Development of Pre-literacy Through the Eyes of Parentsen_US
dc.contributor.refereeLoudová Stralczynská, Barbora
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářské práce se zabývá využitím pohádek a rozvojem čtenářské pregramotnosti ze strany rodičů předškolních dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se soustředí na pohádky, jejich původ, charakteristické znaky a vliv, který mají na rozvoj dětí. Dále se zaměřuje na čtenářskou pregramotnost a její rozvoj u dětí v předškolním věku. V praktické části formou dotazníku pro rodiče předškolních dětí budou hledány odpovědi na výzkumné otázky. Cílem je zjistit, jakým způsobem a jak často rodiče předškolních dětí využívají doma pohádky. Dále postihnout, zda rodiče pohádky využívají jen pasivně, nebo také aktivně a vyzkoumat, zda si rodiče uvědomují vliv literatury na rozvoj dětí. Poté, dle získaných odpovědí, vytvořit metodický materiál - příručku s návrhy činností, které by mohli rodiče aplikovat na (téměř) jakoukoli pohádku a která podporuje práci s pohádkou v rodinném prostředí. Pomocí tohoto podpůrného materiálu by se rodičům lépe a efektivněji pracovalo s pohádkami, a tím by cíleně podporovali rozvoj čtenářské pregramotnosti u svých dětí. Efektivita této pomůcky v rodinném prostředí bude ověřena v praxi, a to závěrečným dotazníkem původní skupiny dotazovaných respondentů - rodičů předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA pohádka, čtenářská pregramotnost, čtenářské...cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor Thesis deals with the use of fairy tales and the development of pre-literacy by parents of preschool children. The thesis is dividend into a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses on fairy tales, their origin, characteristic features and their influence on children's development. It also focuses on pre-literacy and its developmnet in children of preschool age. In the practical part, answers to research questions will be sought in the form of questionnaire for parents of preschool children. The goal is to find out how and how often parents of preschool children use fairy tales at home. Furthermore, the goal is to determine whether parents only use fairy tales passively or actively, and to investigate whether parents are aware of the influence of literature on children's development. Then, based on the answers obtained, create methodical material - a manual with suggested activities that parents could apply to (almost) any fairy tale and which supports better use of fairy tales in a family environment. With the help of this supportive material, parents would be able to work with fairy tales better and more efficiently, and thus would specifically support the development of pre- literacy in their children. The effectiveness of this tool in the family environment...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV