Traces de la chanson française du XXe siècle dans la musique populaire belge d`aujourd`hui
Traces of chanson of the twentieth century in the contemporary popular Belgian music
Odkaz francouzského chansonu 20. století v současné populární belgické hudbě
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179128Identifikátory
SIS: 244639
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Biegel, Madeleine
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
19. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
šanson, Belgie, Jacques Brel, Scylla, Loïc NottetKlíčová slova (anglicky)
chanson, Belgium, Jacques Brel, Scylla, Loïc NottetPráce se pokouší vysledovat odkaz francouzského šansonu dvacátého století (především jeho belgické větve) v dílech současných belgických zpěváků. Její první část, uvedená krátkou zmínkou o vztahu hudby a poesie v dějinách, se zabývá historií francouzské písně od jejích počátků do dvacátého století. Poté je pozornost věnována jejím belgickým autorům, především Jacquesu Brelovi. V jeho díle jsou identifikovány rysy, jež lze vysledovat v současné vývojové vrstvě žánru. V druhé části práce je podrobněji prozkoumáno dílo dvou současných belgických hudebních tvůrců, kteří přebírají zmíněné prvky z Brelových písní a rozvíjejí je ve svém vlastním uchopení. V tomto duchu jsou analyzovány dvě konkrétní písně, v nichž je posléze odhalen Brelův odkaz. Klíčová slova šanson, Belgie, Jacques Brel, Scylla, Loïc Nottet
The thesis aims to trace the legacy of twentieth-century French chanson (especially its Belgian branch) in the works of contemporary Belgian singers. Its first part, introduced by a brief reference to the relationship between music and poetry in the past, deals with the history of French song from its origins to the twentieth century. Then, we focus on its Belgian creators, especially Jacques Brel. In his work, we identify features present also in the contemporary layer of genre. The second part is dedicated to more profound analysis of the work of two contemporary Belgian musicians which adopt aforementioned features from Brel's songs and modify them according to their style. In this point of view, two specific songs are analysed in which Brel's legacy is subsequently revealed. Keywords chanson, Belgium, Jacques Brel, Scylla, Loïc Nottet
