Zobrazit minimální záznam

First-year students' perception of the faculty of education and their ambitions to become teachers
dc.contributor.advisorStraková, Jana
dc.creatorPopelářová, Markéta
dc.date.accessioned2023-03-22T09:52:42Z
dc.date.available2023-03-22T09:52:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178760
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na studenty a studentky učitelství v prvním ročníku jejich studia na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, konkrétně na jejich vnímání učitelské profese a studia učitelství, které absolvují. Práce odpovídá na otázky, proč studenti volí pedagogickou fakultu, jak vnímají první rok studia na pedagogické fakultě a zda chtějí učit. Teoretická část představuje již dříve publikované české a zahraniční poznatky týkající se faktorů, které motivují studenty jít učit; dále se věnuje tomu, jak studenti hodnotí studium na pedagogické fakultě nebo co považují za výhody a nevýhody učitelského povolání. Teoretická část také blíže představuje Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, protože právě na ní byla provedena výzkumná část této práce. Výzkumná část ukazuje výsledky smíšeného výzkumu. Ten je z menší části tvořen kvantitativní metodou a představuje data z dotazníků pro studenty prvního ročníku studia. Dominantní část výzkumu je ale tvořena kvalitativní metodou, v rámci které autorka analyzovala patnáct rozhovorů se studenty a studentkami prvního ročníku bakalářského studia. V nich zjišťovala, proč se studenti rozhodli studovat učitelství, jak vnímají své studium a zda se chystají stát se učiteli. KLÍČOVÁ SLOVA: studenti učitelství, pedagogická fakulta, percepce...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on students of teaching in the first year of their studies at the Faculty of Education of Charles University in Prague, specifically on their perception of the teaching profession and the teaching studies they are completing. The paper answers the questions why students choose the Faculty of Education, how they perceive the first year of study at the Faculty of Education and whether they want to teach. The theoretical part presents previously published Czech and foreign findings concerning the factors that motivate students to go into teaching, or how students evaluate studying at the Faculty of Education or what they perceive as the advantages and disadvantages of the teaching profession. The theoretical part also introduces the Faculty of Education of Charles University in Prague in more detail, because it is where the research part of this thesis was conducted. The research part shows the results of the mixed research. It consists of a quantitative method in a minor part and presents data from questionnaires for first year students. However, the dominant part of the research is made up of a qualitative method, in which the author analysed fifteen interviews with first year undergraduate students. In these interviews, she investigated why students decided to study teaching, how...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfuture teachersen_US
dc.subjectfaculty of educationen_US
dc.subjectperception of studiesen_US
dc.subjectcareer plansen_US
dc.subjectstudenti učitelstvícs_CZ
dc.subjectpedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpercepce studiacs_CZ
dc.subjectprofesní plánycs_CZ
dc.titleVnímání pedagogické fakulty studenty prvního ročníku a jejich ambice stát se učitelics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-12
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId246105
dc.title.translatedFirst-year students' perception of the faculty of education and their ambitions to become teachersen_US
dc.contributor.refereeSimonová, Jaroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na studenty a studentky učitelství v prvním ročníku jejich studia na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, konkrétně na jejich vnímání učitelské profese a studia učitelství, které absolvují. Práce odpovídá na otázky, proč studenti volí pedagogickou fakultu, jak vnímají první rok studia na pedagogické fakultě a zda chtějí učit. Teoretická část představuje již dříve publikované české a zahraniční poznatky týkající se faktorů, které motivují studenty jít učit; dále se věnuje tomu, jak studenti hodnotí studium na pedagogické fakultě nebo co považují za výhody a nevýhody učitelského povolání. Teoretická část také blíže představuje Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, protože právě na ní byla provedena výzkumná část této práce. Výzkumná část ukazuje výsledky smíšeného výzkumu. Ten je z menší části tvořen kvantitativní metodou a představuje data z dotazníků pro studenty prvního ročníku studia. Dominantní část výzkumu je ale tvořena kvalitativní metodou, v rámci které autorka analyzovala patnáct rozhovorů se studenty a studentkami prvního ročníku bakalářského studia. V nich zjišťovala, proč se studenti rozhodli studovat učitelství, jak vnímají své studium a zda se chystají stát se učiteli. KLÍČOVÁ SLOVA: studenti učitelství, pedagogická fakulta, percepce...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on students of teaching in the first year of their studies at the Faculty of Education of Charles University in Prague, specifically on their perception of the teaching profession and the teaching studies they are completing. The paper answers the questions why students choose the Faculty of Education, how they perceive the first year of study at the Faculty of Education and whether they want to teach. The theoretical part presents previously published Czech and foreign findings concerning the factors that motivate students to go into teaching, or how students evaluate studying at the Faculty of Education or what they perceive as the advantages and disadvantages of the teaching profession. The theoretical part also introduces the Faculty of Education of Charles University in Prague in more detail, because it is where the research part of this thesis was conducted. The research part shows the results of the mixed research. It consists of a quantitative method in a minor part and presents data from questionnaires for first year students. However, the dominant part of the research is made up of a qualitative method, in which the author analysed fifteen interviews with first year undergraduate students. In these interviews, she investigated why students decided to study teaching, how...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV