Jazykové vzdělávání na vysoké škole v procesu internacionalizace
Language Education at Higher Education Institutions in the Process of Internationalisation
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17873Identifiers
Study Information System: 125079
Collections
- Kvalifikační práce [17687]
Author
Advisor
Referee
Váňová, Miroslava
Andrášová, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
29. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Disertační práce si vytyčila za cíl srovnání stavu reforem Boloňského procesu v České republice a ve Spolkové republice Německo a jejich aplikace ve studijních plánech v odborné jazykové výuce obou zemí. Výzkumné téma je pojednáváno v korelaci se situací na vysokých školách ve Spolkové republice Německo mimo jiné i proto, že vysokoškolské instituce v SRN stály na počátku reformy vysokého školství před stejnými změnami, které řeší nyní terciární sféra v České republice. Výzkumná šetření jsou v první části disertační práce směřována na analýzu stavu reformy v obecné rovině vysokých Škol České republiky a SRN, ve druhé části práce se pak zaměřují na problematiku výuky odborného jazyka na vysokých školách nefilologického směru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of the thesis is to compare the state of reforms of the Bologna process in the Czech Republic and in Germany, and their applications in the study plans in the specialised language education in both countries. The research theme is addressed in a correlation with the situation at higher education institutions in Germany. It is so also due to the fact that at the beginning of the reforms, the German tertiary education institutions faced the same changes as the Czech ones tackle now. The first part of the thesis focuses on the general analysis of the state of the reforms in the Czech Republic and in Germany; in the second part attention is given to the state of teaching of the specialised language at higher education institutions of a non-philological orientation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)