Jazykové vzdělávání na vysoké škole v procesu internacionalizace
Language Education at Higher Education Institutions in the Process of Internationalisation
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17873Identifikátory
SIS: 125079
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Miroslava
Andrášová, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
29. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Disertační práce si vytyčila za cíl srovnání stavu reforem Boloňského procesu v České republice a ve Spolkové republice Německo a jejich aplikace ve studijních plánech v odborné jazykové výuce obou zemí. Výzkumné téma je pojednáváno v korelaci se situací na vysokých školách ve Spolkové republice Německo mimo jiné i proto, že vysokoškolské instituce v SRN stály na počátku reformy vysokého školství před stejnými změnami, které řeší nyní terciární sféra v České republice. Výzkumná šetření jsou v první části disertační práce směřována na analýzu stavu reformy v obecné rovině vysokých Škol České republiky a SRN, ve druhé části práce se pak zaměřují na problematiku výuky odborného jazyka na vysokých školách nefilologického směru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of the thesis is to compare the state of reforms of the Bologna process in the Czech Republic and in Germany, and their applications in the study plans in the specialised language education in both countries. The research theme is addressed in a correlation with the situation at higher education institutions in Germany. It is so also due to the fact that at the beginning of the reforms, the German tertiary education institutions faced the same changes as the Czech ones tackle now. The first part of the thesis focuses on the general analysis of the state of the reforms in the Czech Republic and in Germany; in the second part attention is given to the state of teaching of the specialised language at higher education institutions of a non-philological orientation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)