Ekologické kontexty v teorii a praxi výtvarné výchovy
Environmental context in the theory and practice of art education
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17872Identifiers
Study Information System: 125083
Collections
- Kvalifikační práce [18635]
Author
Advisor
Referee
Vančata, Václav
Slavík, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Art Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Disertační práce mapuje transdisciplinární prostředí na rozhraní mezi výtvarnou výchovou a environmentální výchovou. Popisuje přístupy k realizaci cílů environmentální výchovy založené na principech výtvarné výchovy. Ukazuje možnosti, výhody i úskalí plynoucí z provazování environmentální a výtvarné výchovy. Vykresluje terminologické zázemí environmentální výchovy a výchovy k trvale udržitelnému rozvoji realizované v rámci výtvarné výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The dissertation thesis traces the interdisciplinary interface between art education and environmental education. It describes approaches to realization of goals of environmental education. It makes known the possibilities, benefits, and pitfalls that emerge from the combination of environmental and art education. It depicts the terminological background of environmental education and education for permanently sustainable development realized within the frame of art education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)