Implications of the Double Reduction Policy in China for the providers of shadow education
Implikace politiky Double Reduction v Číně pro poskytovatele stínového vzdělávání
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177091Identifiers
Study Information System: 247914
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Novotná, Kateřina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Colleges
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Good
Keywords (Czech)
Politika Double reduction, Implikace vzdělávací politiky, Vývoj stínového vzdělávání v Číně, Stínové vzdělávání, soukromé doučováníKeywords (English)
Double Reduction Policy, Educational Policy Implications, Shadow Education Development in China, Shadow Education, private tutoringCílem práce je prozkoumat, jaké důsledky má politika dvojí redukce (2021) v Číně pro poskytovatele stínového vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí, části teoretické a části empirické. Teoretická část pojednává o definici stínového vzdělávání prostřednictvím definic a charakteristik. A pak poskytuje aktuální přehled výzkumu stínového vzdělávání v Číně, který postrádá výzkum související s politikou a perspektivní výzkum v sektoru stínového vzdělávání. V empirické části byla použita metoda sekundární analýzy dat a rozhovory. Zaprvé, práce ukázala rysy čínského stínového vzdělávání, populární byl typ malotřídní třídy a stínové vzdělávání na venkově a ve městě má rozdíly. Za druhé, byly diskutovány hnací síly stínového vzdělávání, soutěž nutí rodiče nakupovat stínové vzdělávání. Za třetí, čínské stínové vzdělávací politiky byly přezkoumány, existovaly čtyři fáze, podpůrná politika; regulační politika; politika Laisses-Faire; prohibiční politika. A pak prozkoumal politiku dvojitého snížení, jak je regulována, implementována. V této kapitole bylo zjištěno, že politika má určité nedostatky a nebyla plně implementována KLÍČOVÁ SLOVA Zásady dvojitého snížení; Implikace vzdělávací politiky; Vývoj stínového vzdělávání v Číně; Stínová výchova;
The study purpose of the thesis is to explore the implications of the Double Reduction (2021) policy in China for the providers of Shadow Education. The thesis is categorized into two parts, the theoretical part, and the empirical part. The theoretical part discussed the definition of shadow education through the definitions and features. And then provides the current shadow education research status in China, which lacks policy-related research and the shadow education sector perspective research. The empirical part used the secondary data analysis method and interviews. Firstly, the thesis displayed Chinese shadow education features, the small- size class type was popular, and the shadow education in rural and urban has differences. Secondly, the shadow education driving forces were discussed, the competition makes parents purchase shadow education. Thirdly, the Chinese shadow education policies were reviewed, there were four stages, supportive policy; regulating policy; Laisses- Faire policy; prohibitive policy. And then explored the Double Reduction policy and how it is regulated, implemented. In this chapter found that there are some flaws in the policy and it has not been fully implemented. KEYWORDS Double Reduction Policy; Educational Policy Implications; Shadow Education Development in...