Zobrazit minimální záznam

Development of pre-mathematical literacy through fairy-tale worksheets
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorŠustrová, Marie
dc.date.accessioned2022-10-17T10:55:38Z
dc.date.available2022-10-17T10:55:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176904
dc.description.abstractMaster's thesis Development of pre-mathematical literacy through fairy-tale worksheets focuses on the connection between pre-mathematical and pre-reading literacy through fairy-tale-themed worksheets. The thesis consists of three main parts: 1) the Theoretical part introduces the basis for the practical part, including developmental and cognitive psychology as well as pre-mathematical literacy and reading preliteracy; 2) the methodological part presents the aim, research questions and used methodology for research realisation including conditions for it. 3) Practical part consists of used scenarios, a description of the research process and an analysis of extracted data. The main aim of this thesis was to find out if the worksheets designed with didactical advice and set into a didactical structure, were suitable for children aged 5 to 7. For didactical structures scenarios were created. The author created seven worksheets, which contextually relate to fairytales for kindergarten children: Red Riding Hood, Hansel & Gretel, The Twelve Months, Goldilocks and the Three Bears, The Wolf and The Seven Little Goats. Activities linked with worksheets mainly prepare children for the solution of word problems in grade 1 of elementary school, with emphasis on graphical record of information and transformation...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Rozvoj předmatematické gramotnosti prostřednictvím pohádkových pracovních listů je zaměřena na propojení předmatematické a předčtenářské gramotnosti s oporou o práci s pracovními listy s pohádkovou tématikou. Diplomová práce se skládá ze tří hlavních částí: 1) teoretická část představuje východiska pro praktickou část jak v oblasti vývojové a kognitivní psychologie, tak předmatematické gramotnosti a čtenářské pregramotnosti; 2) metodologická část seznamuje s cílem práce, výzkumnými otázkami a použitými metodami návrhu na realizaci výzkumu včetně podmínek realizace; 3) praktická část zahrnuje scénáře, průběh výzkumu a analýzu získaných dat. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda jsou navržené pracovní listy s didaktickým doporučením, zasazené do didaktické struktury, vhodné pro děti věku 5-7 let. K didaktickým strukturám byly sestaveny scénáře. Autorka vytvořila sedm pracovních listů, které navazují kontextově na pohádky pro děti v mateřské škole: Červená Karkulka, Perníková chaloupka, O dvanácti měsíčkách, Mášenka a tři medvědi a Vlk a sedm kůzlátek. Aktivity propojené s pracovními listy dominantně připravují děti na řešení slovních úloh na 1. stupni základní školy s důrazem na grafický zápis informací a transformaci grafického kódu do mluveného. Didaktická struktura je přípravou na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpre-mathematical literacy;modelen_US
dc.subjectwork sheetsen_US
dc.subjectpre-school childen_US
dc.subjectfairytale;en_US
dc.subjectpředmatematická gramotnostcs_CZ
dc.subjectmodelcs_CZ
dc.subjectpracovní listycs_CZ
dc.subjectpředškolní dítěcs_CZ
dc.subjectpohádka;cs_CZ
dc.titleRozvoj předmatematické gramotnosti prostřednictvím pohádkových pracovních listůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-12
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId234631
dc.title.translatedDevelopment of pre-mathematical literacy through fairy-tale worksheetsen_US
dc.contributor.refereeMacháčková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Rozvoj předmatematické gramotnosti prostřednictvím pohádkových pracovních listů je zaměřena na propojení předmatematické a předčtenářské gramotnosti s oporou o práci s pracovními listy s pohádkovou tématikou. Diplomová práce se skládá ze tří hlavních částí: 1) teoretická část představuje východiska pro praktickou část jak v oblasti vývojové a kognitivní psychologie, tak předmatematické gramotnosti a čtenářské pregramotnosti; 2) metodologická část seznamuje s cílem práce, výzkumnými otázkami a použitými metodami návrhu na realizaci výzkumu včetně podmínek realizace; 3) praktická část zahrnuje scénáře, průběh výzkumu a analýzu získaných dat. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda jsou navržené pracovní listy s didaktickým doporučením, zasazené do didaktické struktury, vhodné pro děti věku 5-7 let. K didaktickým strukturám byly sestaveny scénáře. Autorka vytvořila sedm pracovních listů, které navazují kontextově na pohádky pro děti v mateřské škole: Červená Karkulka, Perníková chaloupka, O dvanácti měsíčkách, Mášenka a tři medvědi a Vlk a sedm kůzlátek. Aktivity propojené s pracovními listy dominantně připravují děti na řešení slovních úloh na 1. stupni základní školy s důrazem na grafický zápis informací a transformaci grafického kódu do mluveného. Didaktická struktura je přípravou na...cs_CZ
uk.abstract.enMaster's thesis Development of pre-mathematical literacy through fairy-tale worksheets focuses on the connection between pre-mathematical and pre-reading literacy through fairy-tale-themed worksheets. The thesis consists of three main parts: 1) the Theoretical part introduces the basis for the practical part, including developmental and cognitive psychology as well as pre-mathematical literacy and reading preliteracy; 2) the methodological part presents the aim, research questions and used methodology for research realisation including conditions for it. 3) Practical part consists of used scenarios, a description of the research process and an analysis of extracted data. The main aim of this thesis was to find out if the worksheets designed with didactical advice and set into a didactical structure, were suitable for children aged 5 to 7. For didactical structures scenarios were created. The author created seven worksheets, which contextually relate to fairytales for kindergarten children: Red Riding Hood, Hansel & Gretel, The Twelve Months, Goldilocks and the Three Bears, The Wolf and The Seven Little Goats. Activities linked with worksheets mainly prepare children for the solution of word problems in grade 1 of elementary school, with emphasis on graphical record of information and transformation...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV