Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorMžourková, Hana
dc.date.accessioned2022-09-29T08:15:12Z
dc.date.available2022-09-29T08:15:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175917
dc.language.isocs_CZcs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.subjectdatabáze jazykových dotazůcs
dc.subjectjazykové poradenstvícs
dc.subjectjazyková poradnacs
dc.subjectnormativní autoritacs
dc.subjectpostoje k jazykucs
dc.subjectstížnostcs
dc.titleStížnosti uživatelů jazykové poradny v Databázi jazykových dotazůcs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
uk.abstract.csČlánek se zaměřuje na telefonické a e-mailové dotazy pro jazykovou poradnu ÚJČ, které mají charakter stížností. Analyzovaný soubor stížností, který je přístupný ve veřejné části Databáze jazykových dotazů, je komentován z hlediska jejich obsahu (odpovídá tedy na otázku, na koho a na co si uživatelé poradny stěžují) a rovněž se věnuje motivacím, které vedly uživatele jazykové poradny k adresování stížností jazykové poradně. Zpracovaná analýza tak jednak předkládá určitou typologii stížností, jednak ukazuje, že stížnosti jsou bohatým zdrojem informací pro oblast zkoumání postojů k jazyku, stejně tak podávají informace o postojích tazatelů jazykové poradny a o instituci, která v jejich očích zastupuje normativní autoritu. Autorka svůj článek uzavírá přesvědčením, že je rovněž nutné neopomíjet stížnosti jakožto informační zdroj ani v jazykověkulturních, respektive v jazykověvzdělávacích činnostech.cs
uk.abstract.enThe article focuses on telephone and e-mail complaints addressed to the Language Consultation Centre (LCC) of the Czech Academy of Sciences’ Czech Language Institute. The set of complaints, which is publicly accessible in the Database of Language Enquiries, is analyzed according to content (thus answering the question of whom and what the LCC-users complain about) and the motivation that led the users to complain to the LCC. The analysis presents a certain typology of complaints; it simultaneously shows that complaints are a rich source of information in research on attitudes toward language and provide insight into the attitudes toward the language institution that represents the normative authority. The author concludes the article exhorting researchers not to neglect complaints as an area rich in information for the fields of linguistic culture and language pedagogycs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage17cs
dc.description.endPage33cs
dcterms.isPartOf.nameNová čeština doma a ve světěcs
dcterms.isPartOf.journalYear2022
dcterms.isPartOf.journalVolume2022
dcterms.isPartOf.journalIssue1
dcterms.isPartOf.issn1805-367X
dc.relation.isPartOfUrlhttps://ncds.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV