Pedagog s tělesnými modifikacemi očima učitelského sboru
Educator with body modifications through the eyes of the faculty
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175907Identifiers
Study Information System: 238407
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Hanková, Zdeňka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
pedagog, učitelský sbor, modifikace, tetování, piercing, předsudkyKeywords (English)
educator, faculty, modifications, tattoos, piercings, prejudicesNÁZEV: tělesnými modifikacemi očima učitelského sboru Lucie Šimůnková KATEDRA (ÚSTAV) VEDOUCÍ PRÁCE: . Veronika Blažková, Ph.D. V této práci se věnuji tématu ímání pedagoga s tělesnými tetování, piercingy, atd ostatními učiteli na škole. V teoretické části vysvětlím veškeré pojmy é tématu tělesných modifikací. Praktická část bude věnována osobním zkušenostem, názorům a myšlenkám pedagogů bez tělesných modifikací, přičemž k zjištění těchto informací bude použita metoda polostrukturovaného Pro doplnění informací získaných z rozhovorů á část také učiteli kteří mají tělesné modifika Cílem práce je z učitelé modifikacemi vnímáni ostatními pozitivně negativně či neutrálně. Dále jestli modifikace ovlivňují chování ostatních učitelů vůči nim, jejich přístup, zda se jim snaží vyhýbat nebo s nimi nemají problém spolupracovat, popřípadě jestli neberou vzhled učitele s modifikacemi vůbec v KLÍČOVÁ SLOVA: pedagog, učitelský sbor, tetování, , předsudky
NÁZEV: Pedagog s tělesnými modifikacemi očima učitelského sboru NÁZEV PRÁCE V AJ: Educator with body modifications through the eyes of the fakulty AUTOR: Bc. Lucie Šimůnková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra Pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRACT: In this theses I deal with the theme of perception of the teacher with body modifications such as tattoos, piercings, etc. by other teachers at school. In the theoretical part I will explain all the terms from the field of pedagogy as well as the topic of body modifications. The practical part will be dedicated to the personal experiences, opinions and thoughts of teachers without body modifications, and the method of semi-structured interview will be used to find out this information. To supplement the information obtained from the interviews, the practical part will also include case studies with teachers who have body modifications. The goal of the thesis is to find out if teachers with modifications are perceived by other teachers positively, negatively or neutrally. Furthermore, whether the modifications affect the behavior of other teachers towards them, their approach, if they try to avoid them or have no problem cooperating with them, or whether they do not take into account the look of the teacher with the modifications at all. KEYWORDS:...