Metody a techniky dramatické výchovy jako prevence patologických jevů na 1. stupni ZŠ
Methods and techniques of drama education as a prevention of patological phenomena at primary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175813Identifiers
Study Information System: 234508
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Hanyš Holemá, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Dramatická výchova, patologické jevy, mladší školní věk, metody a techniky dramatické výchovy, socializaceKeywords (English)
Drama education, patological phenomena, primary school age, methods and techniques of drama education, socializationTato diplomová práce pojednává o metodách a technikách dramatické výchovy, jak pomáhají předcházet patologickým jevům v mladším školním věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku dramatické výchovy, definice metod a technik, historii dramatické výchovy a také její ukotvení v RVP ZV. Dále se zabývá tématem patologických jevů. Nakonec v teoretické části práce popisuji možnost použití dramatické výchovy k prevenci patologických jevů. Praktická část se zabývá seznámením žáků s patologickými jevy a způsoby jejich prevence. Vedlejším cílem je začlenit jednotlivce do skupiny žáků 3. třídy. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, patologické jevy, mladší školní věk, metody a techniky dramatické výchovy, socializace
This diploma thesis deals with methods and techniques of drama education, how they help prevent pathological phenomena at a young school age. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on the characteristics of drama education, the definition of methods and techniques, the history of drama education, and also anchoring in the FEP ZV. I also deal with the topic of pathological phenomena. Finally, in the theoretical work I describe the possibility of using drama education for the prevention of pathological phenomena. The practical part deals with introducing students to pathological phenomena and their prevention. A secondary goal is to integrate individuals into the group of 3rd class. KEY WORDS Drama education, patological phenomena, primary school age, methods and techniques of drama education, socialization