Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Assessment as a way to self-knowledge not only in the teaching of mathematics at the first stage of elementary school
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175376Identifikátory
SIS: 236870
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Macháčková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
5. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Hodnocení, formativní hodnocení, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení, hodnotící dotazníky, kritéria, vzdělávací cíle, zpětná vazba, žák prvního stupně ZŠKlíčová slova (anglicky)
Assessment, formative assessment, self-assessment, peer assessment, evaluation questionnaires, criteria, educational goals, feedback, first grade studentHANDÍKOVÁ KAROLÍNA, Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na prvním stupni ZŠ, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2022. Diplomová práce Hodnocení jako cesta k sebepoznání nejen ve výuce matematiky na prvním stupni ZŠ pojednává o způsobech hodnocení využívaných v prvním období vzdělávání žáků na základních školách. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Hodnocení je nedílnou součástí vzdělávání a stejně tak, jako se transformují na základě změn ve společnosti jeho jiné části, dochází i u hodnocení k převratům a změnám tak, aby bylo efektivní a reagovalo na nejnovější trendy pedagogiky. Hodnocení je pro pedagogy velkým tématem a mnoho z nich se každodenně zamýšlí nad vhodnou formou hodnocení. V teoretické části práce se vymezuje pojem školního hodnocení, jeho funkce a rozlišují se různé typy školního hodnocení. Na hodnocení je v práci nahlíženo ve třech rovinách - sebehodnocení, vrstevnické hodnocení a učitelské hodnocení. Praktickou část tvoří průzkum, ve kterém jsou dotazováni učitelé na prvním stupni základní školy, a zároveň i samotní žáci, navštěvující první stupeň základní školy. Učitelé jsou dotazováni, které z jednotlivých typů hodnocení využívají, které považují za nejefektivnější a zda jsou v oblasti hodnocení dobře vybaveni. Žáků se...
HANDÍKOVÁ KAROLÍNA, Assessment as a Way to Self-Knowledge Not Only in Teaching Mathematics at the First Level of Elementary School, Prague, Faculty of Education, Charles University, 2022. The diploma thesis Assessment as a Way to Self-Knowledge Not Only in the Teaching of Mathematics at the First Stage of Primary School deals with the methods of assessment used in the first period of education of pupils at primary schools. The thesis consists of two parts - theoretical and practical. Evaluation is an integral part of education, and just as other parts of education are transformed on the basis of changes in society, evaluation also undergoes upheavals and changes so that it is effective and responds to the latest trends in pedagogy. Assessment is a big topic for educators, and many of them think about an appropriate form of assessment on a daily basis. The theoretical part of the thesis defines the concept of school evaluation, its functions and distinguishes various types of school assessment. Evaluation is viewed in the thesis on three levels - self-evaluation, peer evaluation and teacher evaluation. The practical part consists of a survey in which teachers at the first stage of primary school are interviewed, as well as the pupils themselves attending the first stage of primary school. Teachers...
