Katastrofa? Události ve změněných souvislostech - inspirace pro vlastní tvorbu i výtvarnou výchovu
Catastrophe? Events in new connections - inspiration for art creation and art education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1736Identifikátory
SIS: 131048
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Machalický, Lukáš
Oponent práce
Magidová, Markéta
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
18. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
média, komunikace, vizuální sdělení, manipulace, katastrofa, mediální výchova, mediální zprávy, realita, výtvarné umění, výtvarná výchovaKlíčová slova (anglicky)
media, communcation, visual statements, catastrophe, reality, manipulation, fine arts, visual educationDiplomová práce pojednává o médiích a vizuální komunikaci v kontextu umění. Teoretická část se zabývá funkcí a vlivem médií z historického a současného pohledu, o mezilidské komunikaci a vizuálních sdělení, jejich psychologické působení v návaznosti na manipulaci obrazu. Praktická část pojednává o konkrétních katastrofických událostech v novinách a jejich obsahové a vizuální působení v návaznosti na vlastní výtvarné uchopení tématu. Didaktická část řeší transformaci tématu katastrof a konkrétní možnosti aplikace mediální výchovy do výtvarné výchovy. Klíčová slova média, komunikace, vizuální sdělení, manipulace obrazem, katastrofa, mediální výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This dissertation follows the topic of media and visual communication with relations to art. The theoretical part explains the usage and influence of such medias in the past and present, the communication between people and their visual statements, their psychological effects in connection to the manipulation of the picture. The practial part on the other hand, further explains the precise catastrophical events in the news and their overall effect in connection to personal explenations of said catastrophy. The last, Didaktical part, goes into detail on the transformation of catastrophies and possibility of applicating the medial education into the general creative uprbringing. Key Words Media, communcation, visual statements, manipulation of picture, catastrophy, medial education Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)