Zobrazit minimální záznam

HPLC and the Possibility of its Use in Teacher Education
dc.contributor.advisorKotoučová, Hana
dc.creatorGabriel, Štěpán
dc.date.accessioned2017-06-01T05:58:19Z
dc.date.available2017-06-01T05:58:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/1733
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá teoretickými i praktickými aspekty vysokoúčinné kapalinové chromatografie (HPLC). Představuje ji jako jednu z nejčastěji používaných analytických metod. V teoretické části pojednává o instrumentaci a jednotlivých součástech sestavy pro HPLC. Věnuje se také stručnému popisu nejběžnějších mobilních a stacionárních fází, používaných v tomto analytickém postupu. Na základě teoretických poznatků je připravena laboratorní úloha pro vysokoškolské studenty, budoucí učitele chemie. Jako vhodná látka pro tuto učební úlohu byl vybrán kofein. Jedná se o látku nejen všeobecně známou, ale také hojně využívanou například v potravinářství. Součástí práce je stručný pohled na rámcové vzdělávací programy (RVP) z hlediska možného zařazení HPLC do výuky v primárním a sekundárním vzdělávání. Přílohou k práci je návod k sestavené laboratorní úloze. KLÍČOVÁ SLOVA chromatografie, kofein, HPLC, instrumentace HPLC, vzdělávání učitelů, RVPcs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on theoretical and practical aspects of High performance liquid chromatography (HPLC). This method is introduced as one of the most frequently used current analytical methods. The theoretical part of thesis is focused on instrumentation of HPLC and particular components of HPLC analytical system. The most often used mobile phases and static phases are described as well. Based on these theoretical aspects, laboratory exercise using HPLC for future teachers is designed. Caffeine is used as ideal model material for this exercise. Caffeine is well-known substance, because of its traditional usage for example in food-processing industry. Final part of this thesis is brief view on framework educational programmes for primary and secondary education. As appendix of this thesis, manual for referenced laboratory exercise is provided. KEYWORDS chromatography, caffeine, HPLC, instrumentation of HPLC, teacher training, RVPen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchromatografiecs_CZ
dc.subjectkofeincs_CZ
dc.subjectHPLCcs_CZ
dc.subjectinstrumentace HPLCcs_CZ
dc.subjectvzdělávání učitelůcs_CZ
dc.subjectRVPcs_CZ
dc.subjectchromatographyen_US
dc.subjectcaffeineen_US
dc.subjectHPLCen_US
dc.subjectinstrumentation of HPLCen_US
dc.subjectteacher trainingen_US
dc.subjectRVPen_US
dc.titleHPLC a možnost jejího využití při vzdělávání budoucích učitelů chemiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-18
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId144869
dc.title.translatedHPLC and the Possibility of its Use in Teacher Educationen_US
dc.contributor.refereeHolakovský, Roman
dc.identifier.aleph002122542
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá teoretickými i praktickými aspekty vysokoúčinné kapalinové chromatografie (HPLC). Představuje ji jako jednu z nejčastěji používaných analytických metod. V teoretické části pojednává o instrumentaci a jednotlivých součástech sestavy pro HPLC. Věnuje se také stručnému popisu nejběžnějších mobilních a stacionárních fází, používaných v tomto analytickém postupu. Na základě teoretických poznatků je připravena laboratorní úloha pro vysokoškolské studenty, budoucí učitele chemie. Jako vhodná látka pro tuto učební úlohu byl vybrán kofein. Jedná se o látku nejen všeobecně známou, ale také hojně využívanou například v potravinářství. Součástí práce je stručný pohled na rámcové vzdělávací programy (RVP) z hlediska možného zařazení HPLC do výuky v primárním a sekundárním vzdělávání. Přílohou k práci je návod k sestavené laboratorní úloze. KLÍČOVÁ SLOVA chromatografie, kofein, HPLC, instrumentace HPLC, vzdělávání učitelů, RVPcs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is focused on theoretical and practical aspects of High performance liquid chromatography (HPLC). This method is introduced as one of the most frequently used current analytical methods. The theoretical part of thesis is focused on instrumentation of HPLC and particular components of HPLC analytical system. The most often used mobile phases and static phases are described as well. Based on these theoretical aspects, laboratory exercise using HPLC for future teachers is designed. Caffeine is used as ideal model material for this exercise. Caffeine is well-known substance, because of its traditional usage for example in food-processing industry. Final part of this thesis is brief view on framework educational programmes for primary and secondary education. As appendix of this thesis, manual for referenced laboratory exercise is provided. KEYWORDS chromatography, caffeine, HPLC, instrumentation of HPLC, teacher training, RVPen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.identifier.lisID990021225420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV