Zobrazit minimální záznam

The Influence of Music on the Identity Development of a Student of a Lower Secondary School
dc.contributor.advisorVeverková, Jana
dc.creatorViktorinová, Barbora
dc.date.accessioned2022-06-20T10:40:39Z
dc.date.available2022-06-20T10:40:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172983
dc.description.abstractThe diploma thesis aims to describe the influence of music on the identity development of a student at a lower secondary school. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part describes the term identity and musical identity and its development in adolescence. Also, it includes the description of Music education in the Czech Republic with focus on the lower secondary schools. It is concluded with the portrayal of a personality of a teacher in general, and the personality of a Music teacher. The core part of the thesis is the empiric part, which is focused on the influence of music on identity development in adolescence. It surveys the musical preferences of the pupils, the influence of a Music teacher, and the pupils' relationship to music. The participants of the research were 472 pupils of lower secondary schools in three regions of the Czech Republic. It was proved that musical preferences are not influenced by peers but rather social media; also, musical preferences are not conditioned by music education level. Furthermore, it was confirmed that music helps pupils deal with their problems and regulate their emotions. KEYWORDS Identity, adolescence, musical identity, Music education in the Czech Republic, Music teacher, lower secondary schoolen_US
dc.description.abstractDiplomová práce cílí na popis vlivu hudby na utváření identity žáka na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část popisuje pojem identita, hudební identita a jejich vývoj v dospívání jedince. Také zahrnuje hudební výchovu v České republice se zaměřením na druhý stupeň základních škol. Tato část je zakončena nástinem charakteristiky osobnosti učitele a učitele hudební výchovy. Jádrem práce je výzkumná část, která je zaměřena na vliv hudby na vývoj identity žáka. Zkoumá hudební preference žáků, vliv učitele hudební výchovy a vztah žáků k hudbě. Účastníky výzkumu bylo 472 žáků druhých stupňů základních škol či odpovídajících ročníků víceletých gymnázií ve třech krajích České republiky. Výzkum ukázal, že hudební preference nejsou ovlivněny vrstevníky, ale mnohem více sociálními sítěmi; také bylo prokázáno, že se hudební preference neliší podle úrovně hudebního vzdělání. Dále bylo potvrzeno, že hudba pomáhá žákům vyrovnávat se s jejich problémy a regulovat emoce. KLÍČOVÁ SLOVA Identita, adolescence, hudební identita, hudební výchova v ČR, učitel hudební výchovy, druhý stupeň ZŠcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectIdentitacs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjecthudební identitacs_CZ
dc.subjecthudební výchova v ČRcs_CZ
dc.subjectučitel hudební výchovycs_CZ
dc.subjectdruhý stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectmusical identityen_US
dc.subjectMusic education in the Czech Republicen_US
dc.subjectMusic teacheren_US
dc.subjectlower secondary schoolen_US
dc.titleVliv hudby na utváření identity žáka na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-25
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId238773
dc.title.translatedThe Influence of Music on the Identity Development of a Student of a Lower Secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeBělohlávková, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce cílí na popis vlivu hudby na utváření identity žáka na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část popisuje pojem identita, hudební identita a jejich vývoj v dospívání jedince. Také zahrnuje hudební výchovu v České republice se zaměřením na druhý stupeň základních škol. Tato část je zakončena nástinem charakteristiky osobnosti učitele a učitele hudební výchovy. Jádrem práce je výzkumná část, která je zaměřena na vliv hudby na vývoj identity žáka. Zkoumá hudební preference žáků, vliv učitele hudební výchovy a vztah žáků k hudbě. Účastníky výzkumu bylo 472 žáků druhých stupňů základních škol či odpovídajících ročníků víceletých gymnázií ve třech krajích České republiky. Výzkum ukázal, že hudební preference nejsou ovlivněny vrstevníky, ale mnohem více sociálními sítěmi; také bylo prokázáno, že se hudební preference neliší podle úrovně hudebního vzdělání. Dále bylo potvrzeno, že hudba pomáhá žákům vyrovnávat se s jejich problémy a regulovat emoce. KLÍČOVÁ SLOVA Identita, adolescence, hudební identita, hudební výchova v ČR, učitel hudební výchovy, druhý stupeň ZŠcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis aims to describe the influence of music on the identity development of a student at a lower secondary school. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part describes the term identity and musical identity and its development in adolescence. Also, it includes the description of Music education in the Czech Republic with focus on the lower secondary schools. It is concluded with the portrayal of a personality of a teacher in general, and the personality of a Music teacher. The core part of the thesis is the empiric part, which is focused on the influence of music on identity development in adolescence. It surveys the musical preferences of the pupils, the influence of a Music teacher, and the pupils' relationship to music. The participants of the research were 472 pupils of lower secondary schools in three regions of the Czech Republic. It was proved that musical preferences are not influenced by peers but rather social media; also, musical preferences are not conditioned by music education level. Furthermore, it was confirmed that music helps pupils deal with their problems and regulate their emotions. KEYWORDS Identity, adolescence, musical identity, Music education in the Czech Republic, Music teacher, lower secondary schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV