Zobrazit minimální záznam

Future time perspective of gifted children
dc.contributor.advisorHigh, Radka
dc.creatorKorábová, Sára
dc.date.accessioned2022-06-20T10:30:26Z
dc.date.available2022-06-20T10:30:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172862
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the future time perspective of gifted children. The goal of this thesis is to explain the way gifted children think about their time perspective and what their motivation connected to this phenomenon is. The children taking part in this research were children who attended the summer science camp Běstvinka. The theoretical part focuses on the definition of talent, time perspective, and motivation. The second part deals with the research, including a description of the objectives, research questions, and the methodology used. The first goal of the research concerns the time perspective, where research questions were used to find out what type of time perspective prevails in children, how far in the future these children think, and which contents their future perspective has. Another goal was to describe the motivation of gifted children, which is why the research questions focused on the type of motivation most represented at school and the motivation to participate in the summer science camp Běstvinka. To examine the time perspective, Zimbardo's Time Perspective Inventory, Motivational Induction Method, and Cottle's Inventory of the Ten Most Important Experiences in Life were used. The Questionnaire of Motivational Sources of Learning Activities helped to determine...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá budoucí časovou perspektivou nadaných dětí. Cílem práce je přiblížit smýšlení nadaných dětí v souvislosti s jejich časovou perspektivou a motivací, která s tímto fenoménem souvisí. Jako vzorek nadaných dětí byli vybráni účastníci Letního odborného soustředění Běstvinka. Teoretická část se zaměřuje na vymezení nadání, časové perspektivy a motivace. Druhá část se věnuje provedenému výzkumu, včetně popisu cílů, jednotlivých výzkumných otázek a použité metodologie. První cíl výzkumu se týkal časové perspektivy. Prostřednictvím výzkumných otázek bylo zjišťováno, jaká časová perspektiva u dětí převažuje, jak daleko do budoucna tyto děti přemýšlejí a jaké obsahy se v budoucí perspektivě objevují. Dalším cílem bylo popsat motivaci nadaných dětí. Výzkumné otázky se tedy zaměřily na to, jaký typ motivace ve škole je u vzorku nejvíce zastoupený a jaká je jejich motivace k účasti na LOS Běstvinka. Pro zkoumání časové perspektivy byl využit Zimbardův inventář časové perspektivy, Metoda motivační indukce a Cottleho inventář deseti nejdůležitějších událostí života. Ke zjištění motivace byl použit Dotazník motivačních zdrojů učební činnosti. Dále rozhovory, které doplňují data získaná z dotazníků. Smíšený design sloužil ke komplexnějšímu zachycení celé problematiky. Z výsledků...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčasová perspektivacs_CZ
dc.subjectnadané dětics_CZ
dc.subjectpřírodovědné nadánícs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectmotivace k učenícs_CZ
dc.subjecttime perspectiveen_US
dc.subjectgifted childrenen_US
dc.subjectnaturalistic talenten_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectmotivation to learnen_US
dc.titleBudoucí časová perspektiva nadaných dětícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-23
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId234620
dc.title.translatedFuture time perspective of gifted childrenen_US
dc.contributor.refereeBrummer, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology with extension in Special Educationen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology with extension in Special Educationen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá budoucí časovou perspektivou nadaných dětí. Cílem práce je přiblížit smýšlení nadaných dětí v souvislosti s jejich časovou perspektivou a motivací, která s tímto fenoménem souvisí. Jako vzorek nadaných dětí byli vybráni účastníci Letního odborného soustředění Běstvinka. Teoretická část se zaměřuje na vymezení nadání, časové perspektivy a motivace. Druhá část se věnuje provedenému výzkumu, včetně popisu cílů, jednotlivých výzkumných otázek a použité metodologie. První cíl výzkumu se týkal časové perspektivy. Prostřednictvím výzkumných otázek bylo zjišťováno, jaká časová perspektiva u dětí převažuje, jak daleko do budoucna tyto děti přemýšlejí a jaké obsahy se v budoucí perspektivě objevují. Dalším cílem bylo popsat motivaci nadaných dětí. Výzkumné otázky se tedy zaměřily na to, jaký typ motivace ve škole je u vzorku nejvíce zastoupený a jaká je jejich motivace k účasti na LOS Běstvinka. Pro zkoumání časové perspektivy byl využit Zimbardův inventář časové perspektivy, Metoda motivační indukce a Cottleho inventář deseti nejdůležitějších událostí života. Ke zjištění motivace byl použit Dotazník motivačních zdrojů učební činnosti. Dále rozhovory, které doplňují data získaná z dotazníků. Smíšený design sloužil ke komplexnějšímu zachycení celé problematiky. Z výsledků...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the future time perspective of gifted children. The goal of this thesis is to explain the way gifted children think about their time perspective and what their motivation connected to this phenomenon is. The children taking part in this research were children who attended the summer science camp Běstvinka. The theoretical part focuses on the definition of talent, time perspective, and motivation. The second part deals with the research, including a description of the objectives, research questions, and the methodology used. The first goal of the research concerns the time perspective, where research questions were used to find out what type of time perspective prevails in children, how far in the future these children think, and which contents their future perspective has. Another goal was to describe the motivation of gifted children, which is why the research questions focused on the type of motivation most represented at school and the motivation to participate in the summer science camp Běstvinka. To examine the time perspective, Zimbardo's Time Perspective Inventory, Motivational Induction Method, and Cottle's Inventory of the Ten Most Important Experiences in Life were used. The Questionnaire of Motivational Sources of Learning Activities helped to determine...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV