Zobrazit minimální záznam

The impact of kindergarten teacher on the children from socially disadvantaged environment
dc.contributor.advisorKučerová, Olga
dc.creatorKárová, Jana
dc.date.accessioned2022-06-20T10:21:42Z
dc.date.available2022-06-20T10:21:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172842
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with kindergarten teachers who devote themselves to children from socially disadvantaged family backgrounds. It monitors the influence of teachers on a preschool child from this environment. The theoretical part elaborates on professional knowledge about preschool children, and the approach of kindergarten teachers to preschool children in the environment of kindergarten. It also concerns the socially disadvantaged family environment and its characteristics. It monitors the importance of kindergarten for these children. It processes information on the social and legal protection of children. Last but not least, it considers the issue of other helping professions. The practical part is focused on examining the experience and attitude of kindergarten teachers towards children from the environment mentioned above. It reveals the view of teachers on children from socially disadvantaged backgrounds in terms of the characteristics of the environment. It deals with the attendance of children in kindergarten and its importance for preschool children. It monitors the cooperation of teachers with OSPOD and other organizations involved. In my work I focus on the approach of teachers to these children and their families, I follow the experience and understanding of this issue from...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá učitelkami mateřských škol, které se věnují dětem ze sociálně znevýhodněného rodinného prostředí. Sleduje vliv učitelek na předškolní dítě z tohoto prostředí. Teoretická část zpracovává odborné poznatky o dítěti předškolního věku, přístupu učitelek mateřských škol k předškolnímu dítěti v prostředí mateřské školy. Zabývá se i sociálně znevýhodněným rodinným prostředím a jeho charakteristikami. Sleduje význam mateřské školy pro tyto děti. Zpracovává informace o sociálně-právní ochraně dětí. V neposlední řadě se zamýšlí nad problematikou dalších pomáhajících profesí. Praktická část je zaměřena na zkoumání zkušeností a postojů učitelek mateřských škol v souvislosti s dětmi z výše uvedeného prostředí. Odkrývá pohled učitelek na děti ze sociálně znevýhodněného prostředí ve smyslu jejich charakteristiky daného prostředí. Zabývá se docházkou dětí do mateřské školy a jejím významem pro předškolní dítě. Sleduje spolupráci učitelek s OSPOD i dalšími zainteresovanými organizacemi. V práci se zaměřuji na přístup učitelek k těmto dětem i jejich rodinám, sleduji zkušenosti a chápání této problematiky ze strany učitelek. Zabývám se problematikou o dalších možnostech spolupráce, které by byly učitelkám přínosem a které jsou z jejich pohledu nedostatečné. Všímám si osobních postojů učitelek...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectpředškolní dítěcs_CZ
dc.subjectučitelka mateřské školycs_CZ
dc.subjectvzdělávací potřebycs_CZ
dc.subjectznevýhodněné rodinné prostředícs_CZ
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectkindergarten teacheren_US
dc.subjecteducational needsen_US
dc.subjectdisadvantaged family environmenten_US
dc.titleVliv učitelek mateřských škol na děti ze sociálně znevýhodněného rodinného prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-23
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId233956
dc.title.translatedThe impact of kindergarten teacher on the children from socially disadvantaged environmenten_US
dc.contributor.refereeSotáková, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá učitelkami mateřských škol, které se věnují dětem ze sociálně znevýhodněného rodinného prostředí. Sleduje vliv učitelek na předškolní dítě z tohoto prostředí. Teoretická část zpracovává odborné poznatky o dítěti předškolního věku, přístupu učitelek mateřských škol k předškolnímu dítěti v prostředí mateřské školy. Zabývá se i sociálně znevýhodněným rodinným prostředím a jeho charakteristikami. Sleduje význam mateřské školy pro tyto děti. Zpracovává informace o sociálně-právní ochraně dětí. V neposlední řadě se zamýšlí nad problematikou dalších pomáhajících profesí. Praktická část je zaměřena na zkoumání zkušeností a postojů učitelek mateřských škol v souvislosti s dětmi z výše uvedeného prostředí. Odkrývá pohled učitelek na děti ze sociálně znevýhodněného prostředí ve smyslu jejich charakteristiky daného prostředí. Zabývá se docházkou dětí do mateřské školy a jejím významem pro předškolní dítě. Sleduje spolupráci učitelek s OSPOD i dalšími zainteresovanými organizacemi. V práci se zaměřuji na přístup učitelek k těmto dětem i jejich rodinám, sleduji zkušenosti a chápání této problematiky ze strany učitelek. Zabývám se problematikou o dalších možnostech spolupráce, které by byly učitelkám přínosem a které jsou z jejich pohledu nedostatečné. Všímám si osobních postojů učitelek...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with kindergarten teachers who devote themselves to children from socially disadvantaged family backgrounds. It monitors the influence of teachers on a preschool child from this environment. The theoretical part elaborates on professional knowledge about preschool children, and the approach of kindergarten teachers to preschool children in the environment of kindergarten. It also concerns the socially disadvantaged family environment and its characteristics. It monitors the importance of kindergarten for these children. It processes information on the social and legal protection of children. Last but not least, it considers the issue of other helping professions. The practical part is focused on examining the experience and attitude of kindergarten teachers towards children from the environment mentioned above. It reveals the view of teachers on children from socially disadvantaged backgrounds in terms of the characteristics of the environment. It deals with the attendance of children in kindergarten and its importance for preschool children. It monitors the cooperation of teachers with OSPOD and other organizations involved. In my work I focus on the approach of teachers to these children and their families, I follow the experience and understanding of this issue from...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV