Podoba závěrečného hodnocení žáků v době distanční výuky (COVID-19): pohledem žáků a pedagogů
Form of final assessment of pupils at the time of distance learning (COVID-19): pupils and teachers point of view
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172810Identifikátory
SIS: 236705
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání
Datum obhajoby
20. 5. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
závěrečné hodnocení, slovní hodnocení, distanční výuka, COVID-19Klíčová slova (anglicky)
final assessment, verbal assessment, distance learning, COVID-19Diplomová práce, která nese název Podoba závěrečného hodnocení žáků v době distanční výuky (COVID-19), se věnuje formě hodnocení na vysvědčení v době pandemie COVID-19, zabývá se klady a zápory jednotlivých forem hodnocení a zkoumá preference žáků i jejich vyučujících, a to z různých hledisek, například motivace k učení. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních úseků - části teoretické a části empirické. Teoretická část se zabývá školním hodnocením a jeho pojetím, funkcemi, formami, ale například i jeho historií. Najdeme zde dále kapitolu věnující se motivaci žáků k učení, jaké jsou principy a metody rozvíjející žákovu motivaci k učení či hlavní překážky v rozvinutí motivace u žáků při práci ve škole. Teoretickou část uzavírá kapitola o hodnocení na vysvědčení v době pandemie COVID-19. Cílem empirické části bylo zjistit, zda žákům vyhovovala změna hodnocení na vysvědčení z důvodu distanční výuky a pandemie COVID-19, popsat názory žáků druhého stupně či nižších ročníků osmiletého gymnázia a jejich vyučujících na různé formy hodnocení; popsat zkušenosti vyučujících s hodnocením v souvislosti s distanční výukou a následně porovnat zkušenosti a názory žáků a učitelů k otázce forem hodnocení. Výzkum se skládal ze dvou částí, a to z kvalitativní části ve formě rozhovorů s učiteli a kvantitativní...
The thesis, titled The form of evaluation in the time of distant learning (COVID-19, deals with the form of final evaluation in the time of distant learning, focusing on positives and negatives of individual forms of evaluation and analyzes the preferences of students as well as their teachers from different viewpoints, i.e. motivation for learning. This thesis is divided into two main parts - theoretical and empirical one. The theoretical part deals with the school evaluation and approach to it, its functions, forms, but also its history. A chapter can be found there about pupils' motivation for learning, main principles and methods developing pupil's motivation for learning or the main obstacles in developing pupils' motivation during schoolwork. The theoretical part is closed up by a chapter about a final evaluation on the school report in the time of COVID-19. The aim of the empirical part is to identify whether the change in the final evaluation due to distant learning in pandemic COVID-19 suited the pupils, to describe the opinions of the teachers and pupils of the secondary school and lower classes of grammar school on various forms of evaluation, to describe the teachers' experience with evaluation in the context of distant learning and to subsequently compare the pupils' and teachers'...
