Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori
Motivation of parents in choosing alternative nursery schools - Maria Montessori
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172735Identifikátory
SIS: 233880
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mojžíšová, Jarmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Maria Montessori, alternativní vzdělávání, mateřská škola, role učitele, elipsa, svoboda dítěte, senzitivní fáze, polarizace pozornostiKlíčová slova (anglicky)
Maria Montessori, alternative education, preschool, the teache's role, an ellipse, freedon of the child, sensitive periods, polarization of attentionCílem této bakalářské práce s názvem: "Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori " je detailněji popsat a zanalyzovat reformní pedagogiku Marie Montessori, vývoj předškolních Montessori zařízení v České republice a porovnání s tradičními mateřskými školami. Dále má za cíl představit konkrétní využití principů Montessori pedagogiky ve zvoleném zařízení a nastínění ostatních alternativních pedagogických směrů. V empirické části je využito výzkumné metody rozhovoru s rodiči v Montessori školce. Rozhovor je čistě anonymní a cílem je zjistit, za jakým účelem dávají své děti do dané školky, co od toho očekávají a zda Montessori pedagogiku uplatňují i mimo ni. KLÍČOVÁ SLOVA Maria Montessori, alternativní vzdělávání, mateřská škola, elipsa, svoboda dítěte
The aim of this bachelor thesis entitled: "Motivation of parents in choosing alternative kindergartens - Maria Montessori" is to describe and analyze in more detail the reform pedagogy of Maria Montessori, the development of preschool Montessori facilities in the Czech Republic and comparison with traditional kindergartens. It also aims to present the specific use of the principles of Montessori pedagogy in the selected facility and outline other alternative pedagogical directions. The empirical part uses the research method of interviewing parents in Montessori kindergarten. The interview is purely anonymous and the aim is to find out for what purpose they put their children in the kindergarten, what they expect from it and if they apply Montessori pedagogy outside it. KEYWORDS Maria Montessori, alternative education, preschool, the teache's role, an elipse, freedom of the sensitive periods
