Strategie pro zkvalitnění třídního klimatu
Strategies for improving the class climate
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/172700/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172700Identifiers
Study Information System: 246884
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Poche Kargerová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Klima školní třídy, osobnost učitele, charakteristika mladšího školního věku, akční výzkumKeywords (English)
Class climate, teacher personality, younger school age characteristics, action researchAnotace: Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Na část praktickou a část teoretickou. Teoretická část je zaměřená na charakteristiku mladšího školního věku žáků, kteří jsou předmětem praktické části diplomové práce. Dále se teoretická část zabývá osobností učitele, který je jedním z hlavních spolutvůrců třídního klimatu. Jsou zde popsány diagnostické nástroje, které slouží k vyhodnocení klimatu dané třídy. V praktické části si pomocí akčního výzkumu ověřuji, které metody a formy práce vedly ke zlepšení klimatu mé třídy. Klíčová slova: Klima školní třídy, osobnost učitele, charakteristika mladšího školního věku, akční výzkum
The diploma thesis is divided into two parts. Practical part and theoretical part. The theoretical part is focused on the characteristics of the younger school age of pupils who are the subject of the practical part of the diploma thesis. Furthermore, the theoretical part deals with the personality of the teacher, who is one of the main co-creators of the class climate. Diagnostic tools are described here that are used to evaluate the climate of a given class. In the practical part, I use action research to verify which methods and forms of work have led to an improvement in the climate of my class. KEYWORDS Classroom climate, teacher personality, younger school age characteristics, action research