Lukostřelba jako prostředek ke zlepšení pozornosti u dětí mladšího školního věku
Archery as a tool to improvechildern sof a younger schoolageattention
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172672Identifiers
Study Information System: 247012
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Chvostek, Lukáš
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Lukostřelba, dítě, pozornost, ADHD, ADDKeywords (English)
Archery, child, attention, ADHD, ADDTato diplomová práce se snaží přispět k řešení nápravy poruch pozornosti u dětí mladšího školního věku. Cílem je zhodnotit dopady lukostřelby na pozornost dětí i v běžném životě. Zabývá se historií lukostřelby, lukostřelbou v dnešní době a propojením problematiky pozornosti u dětí mladšího školního věku. Jakými poruchami děti v tomto věku trpí a zda může lukostřelba pomoci dětem s problémy pozornosti. Pomocí dotazníkového šetření o povědomí široké veřejnosti o lukostřelbě a experimentu založeném na pozorování dětských lukostřelců jsem došla k závěrům této práce.
This thesis addresses the retrieval of attention disorders in children of younger schoolage. The aim is to evaluace the effects of archery on children's attention in daily life. The first two chapters of the thesis are theoretical. The first chapter talks about the history of archery and types of archery today. The second topic is the problematics of attention in children of younger school age, what types of disorders children at this age suffer from and whether archery has a potential to help children with attention disorders. I came to the conclusions of this thesis with help of a questionnaire survey on archery awareness among the general public and an experiment based on the observation of child archers.