| dc.contributor.advisor | Vojtíková, Lenka | |
| dc.creator | Nejedlová, Michaela | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-10T09:38:21Z | |
| dc.date.available | 2022-06-10T09:38:21Z | |
| dc.date.issued | 2022 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/172668 | |
| dc.description.abstract | Name: Comparison of the level of motor competencies in connection with school educational programs Objectives: The main goal of the thesis is to find out what is the difference between the levels of motor competences in children from two kindergartens, one public kindergarten and the other private kindergarten with a sports focus, based on the test battery MOBAK-KG. The partial goal is then to find out what are the differences of their SEP in the area of physical activities. Methods: Part of the research is the analysis of SEP documents of both kindergartens, public and private with a sports focus. The research of the bachelor's thesis also uses a quantitative method, namely testing using a test battery MOBAK-KG, which contains 8 movement tests (4 with a ball, 4 with own body). Using a battery, we test children in both kindergartens and assess differences in the level of motor competencies. Subsequently, we process the results and evaluate them using basic description and calculation of arithmetic means. Result: According to the SEP analysis of both kindergartens, I came to the conclusion that the SEP of a private kindergarten with a sports focus is more focused on sports and a healthy lifestyle, but even the SEP of a public kindergarten does not forget the importance of physical activities.... | en_US |
| dc.description.abstract | Název: Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy Cíl: Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl mezi úrovní motorických kompetencí u dětí ze dvou mateřských škol, jedné veřejné MŠ a druhé soukromé MŠ se sportovním zaměřením, a to na základě testové baterie MOBAK-KG. Dílčím cílem je potom zjistit, jaké jsou rozdíly jejich ŠVP v oblasti pohybových aktivit. Metody: Součástí výzkumu je analýza dokumentů ŠVP obou MŠ, veřejné i soukromé se sportovním zaměřením. Ve výzkumu bakalářské práce je zároveň použita i kvantitativní metoda, konkrétně testování pomocí testové baterie MOBAK-KG, která obsahuje 8 pohybových testů (4 s míčem, 4 s vlastním tělem). Pomocí baterie otestujeme děti v obou MŠ a posuzujeme rozdíly v úrovni motorických kompetencí. Následně výsledky zpracujeme a vyhodnotíme tak pomocí základní deskripce a vypočítáním aritmetických průměrů. Výsledek: Podle analýzy ŠVP obou MŠ jsem došla k závěru, že ŠVP soukromé MŠ se sportovním zaměřením je více zaměřený na sport a zdravý životní styl, ale ani ŠVP veřejné MŠ na důležitost pohybových činností nezapomíná. Hypotéza H1 se potvrdila, jelikož se našly rozdíly mezi ŠVP obou MŠ v oblasti pohybových aktivit. Děti ze soukromé MŠ se sportovním zaměřením dosáhly lepších výsledků v kompetenci pohybu s... | cs_CZ |
| dc.language | Čeština | cs_CZ |
| dc.language.iso | cs_CZ | |
| dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| dc.subject | motorické kompetence | cs_CZ |
| dc.subject | pohybový rozvoj v MŠ | cs_CZ |
| dc.subject | RVP PV | cs_CZ |
| dc.subject | ŠVP | cs_CZ |
| dc.subject | testová baterie MOBAK-KG | cs_CZ |
| dc.subject | motor competencies | en_US |
| dc.subject | physical development in kindergarten | en_US |
| dc.subject | FEP PE | en_US |
| dc.subject | SEP | en_US |
| dc.subject | the MOBAK-KG test battery | en_US |
| dc.title | Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy | cs_CZ |
| dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
| dcterms.created | 2022 | |
| dcterms.dateAccepted | 2022-05-17 | |
| dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
| dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| dc.identifier.repId | 246926 | |
| dc.title.translated | Comparison of the level of motor competencies in connection with school educational programs | en_US |
| dc.contributor.referee | Dvořáková, Hana | |
| thesis.degree.name | Bc. | |
| thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
| thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
| thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
| uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
| uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
| uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
| uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
| uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
| thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
| thesis.grade.en | Very good | en_US |
| uk.abstract.cs | Název: Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy Cíl: Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl mezi úrovní motorických kompetencí u dětí ze dvou mateřských škol, jedné veřejné MŠ a druhé soukromé MŠ se sportovním zaměřením, a to na základě testové baterie MOBAK-KG. Dílčím cílem je potom zjistit, jaké jsou rozdíly jejich ŠVP v oblasti pohybových aktivit. Metody: Součástí výzkumu je analýza dokumentů ŠVP obou MŠ, veřejné i soukromé se sportovním zaměřením. Ve výzkumu bakalářské práce je zároveň použita i kvantitativní metoda, konkrétně testování pomocí testové baterie MOBAK-KG, která obsahuje 8 pohybových testů (4 s míčem, 4 s vlastním tělem). Pomocí baterie otestujeme děti v obou MŠ a posuzujeme rozdíly v úrovni motorických kompetencí. Následně výsledky zpracujeme a vyhodnotíme tak pomocí základní deskripce a vypočítáním aritmetických průměrů. Výsledek: Podle analýzy ŠVP obou MŠ jsem došla k závěru, že ŠVP soukromé MŠ se sportovním zaměřením je více zaměřený na sport a zdravý životní styl, ale ani ŠVP veřejné MŠ na důležitost pohybových činností nezapomíná. Hypotéza H1 se potvrdila, jelikož se našly rozdíly mezi ŠVP obou MŠ v oblasti pohybových aktivit. Děti ze soukromé MŠ se sportovním zaměřením dosáhly lepších výsledků v kompetenci pohybu s... | cs_CZ |
| uk.abstract.en | Name: Comparison of the level of motor competencies in connection with school educational programs Objectives: The main goal of the thesis is to find out what is the difference between the levels of motor competences in children from two kindergartens, one public kindergarten and the other private kindergarten with a sports focus, based on the test battery MOBAK-KG. The partial goal is then to find out what are the differences of their SEP in the area of physical activities. Methods: Part of the research is the analysis of SEP documents of both kindergartens, public and private with a sports focus. The research of the bachelor's thesis also uses a quantitative method, namely testing using a test battery MOBAK-KG, which contains 8 movement tests (4 with a ball, 4 with own body). Using a battery, we test children in both kindergartens and assess differences in the level of motor competencies. Subsequently, we process the results and evaluate them using basic description and calculation of arithmetic means. Result: According to the SEP analysis of both kindergartens, I came to the conclusion that the SEP of a private kindergarten with a sports focus is more focused on sports and a healthy lifestyle, but even the SEP of a public kindergarten does not forget the importance of physical activities.... | en_US |
| uk.file-availability | V | |
| uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
| thesis.grade.code | 2 | |
| uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
| uk.thesis.defenceStatus | O | |