Show simple item record

Comparison of the level of motor competencies in connection with school educational programs
dc.contributor.advisorVojtíková, Lenka
dc.creatorNejedlová, Michaela
dc.date.accessioned2022-06-10T09:38:21Z
dc.date.available2022-06-10T09:38:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172668
dc.description.abstractName: Comparison of the level of motor competencies in connection with school educational programs Objectives: The main goal of the thesis is to find out what is the difference between the levels of motor competences in children from two kindergartens, one public kindergarten and the other private kindergarten with a sports focus, based on the test battery MOBAK-KG. The partial goal is then to find out what are the differences of their SEP in the area of physical activities. Methods: Part of the research is the analysis of SEP documents of both kindergartens, public and private with a sports focus. The research of the bachelor's thesis also uses a quantitative method, namely testing using a test battery MOBAK-KG, which contains 8 movement tests (4 with a ball, 4 with own body). Using a battery, we test children in both kindergartens and assess differences in the level of motor competencies. Subsequently, we process the results and evaluate them using basic description and calculation of arithmetic means. Result: According to the SEP analysis of both kindergartens, I came to the conclusion that the SEP of a private kindergarten with a sports focus is more focused on sports and a healthy lifestyle, but even the SEP of a public kindergarten does not forget the importance of physical activities....en_US
dc.description.abstractNázev: Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy Cíl: Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl mezi úrovní motorických kompetencí u dětí ze dvou mateřských škol, jedné veřejné MŠ a druhé soukromé MŠ se sportovním zaměřením, a to na základě testové baterie MOBAK-KG. Dílčím cílem je potom zjistit, jaké jsou rozdíly jejich ŠVP v oblasti pohybových aktivit. Metody: Součástí výzkumu je analýza dokumentů ŠVP obou MŠ, veřejné i soukromé se sportovním zaměřením. Ve výzkumu bakalářské práce je zároveň použita i kvantitativní metoda, konkrétně testování pomocí testové baterie MOBAK-KG, která obsahuje 8 pohybových testů (4 s míčem, 4 s vlastním tělem). Pomocí baterie otestujeme děti v obou MŠ a posuzujeme rozdíly v úrovni motorických kompetencí. Následně výsledky zpracujeme a vyhodnotíme tak pomocí základní deskripce a vypočítáním aritmetických průměrů. Výsledek: Podle analýzy ŠVP obou MŠ jsem došla k závěru, že ŠVP soukromé MŠ se sportovním zaměřením je více zaměřený na sport a zdravý životní styl, ale ani ŠVP veřejné MŠ na důležitost pohybových činností nezapomíná. Hypotéza H1 se potvrdila, jelikož se našly rozdíly mezi ŠVP obou MŠ v oblasti pohybových aktivit. Děti ze soukromé MŠ se sportovním zaměřením dosáhly lepších výsledků v kompetenci pohybu s...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmotorické kompetencecs_CZ
dc.subjectpohybový rozvoj v MŠcs_CZ
dc.subjectRVP PVcs_CZ
dc.subjectŠVPcs_CZ
dc.subjecttestová baterie MOBAK-KGcs_CZ
dc.subjectmotor competenciesen_US
dc.subjectphysical development in kindergartenen_US
dc.subjectFEP PEen_US
dc.subjectSEPen_US
dc.subjectthe MOBAK-KG test batteryen_US
dc.titleSrovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-17
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId246926
dc.title.translatedComparison of the level of motor competencies in connection with school educational programsen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Hana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy Cíl: Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl mezi úrovní motorických kompetencí u dětí ze dvou mateřských škol, jedné veřejné MŠ a druhé soukromé MŠ se sportovním zaměřením, a to na základě testové baterie MOBAK-KG. Dílčím cílem je potom zjistit, jaké jsou rozdíly jejich ŠVP v oblasti pohybových aktivit. Metody: Součástí výzkumu je analýza dokumentů ŠVP obou MŠ, veřejné i soukromé se sportovním zaměřením. Ve výzkumu bakalářské práce je zároveň použita i kvantitativní metoda, konkrétně testování pomocí testové baterie MOBAK-KG, která obsahuje 8 pohybových testů (4 s míčem, 4 s vlastním tělem). Pomocí baterie otestujeme děti v obou MŠ a posuzujeme rozdíly v úrovni motorických kompetencí. Následně výsledky zpracujeme a vyhodnotíme tak pomocí základní deskripce a vypočítáním aritmetických průměrů. Výsledek: Podle analýzy ŠVP obou MŠ jsem došla k závěru, že ŠVP soukromé MŠ se sportovním zaměřením je více zaměřený na sport a zdravý životní styl, ale ani ŠVP veřejné MŠ na důležitost pohybových činností nezapomíná. Hypotéza H1 se potvrdila, jelikož se našly rozdíly mezi ŠVP obou MŠ v oblasti pohybových aktivit. Děti ze soukromé MŠ se sportovním zaměřením dosáhly lepších výsledků v kompetenci pohybu s...cs_CZ
uk.abstract.enName: Comparison of the level of motor competencies in connection with school educational programs Objectives: The main goal of the thesis is to find out what is the difference between the levels of motor competences in children from two kindergartens, one public kindergarten and the other private kindergarten with a sports focus, based on the test battery MOBAK-KG. The partial goal is then to find out what are the differences of their SEP in the area of physical activities. Methods: Part of the research is the analysis of SEP documents of both kindergartens, public and private with a sports focus. The research of the bachelor's thesis also uses a quantitative method, namely testing using a test battery MOBAK-KG, which contains 8 movement tests (4 with a ball, 4 with own body). Using a battery, we test children in both kindergartens and assess differences in the level of motor competencies. Subsequently, we process the results and evaluate them using basic description and calculation of arithmetic means. Result: According to the SEP analysis of both kindergartens, I came to the conclusion that the SEP of a private kindergarten with a sports focus is more focused on sports and a healthy lifestyle, but even the SEP of a public kindergarten does not forget the importance of physical activities....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV