Divadlo pro děti a jeho využití a vliv v pedagogické praxi
Theater for children and its use on pedagogical practise
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172651Identifiers
Study Information System: 237463
Collections
- Kvalifikační práce [18635]
Author
Advisor
Referee
Koťátková, Soňa
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
divadlo pro děti, dětský divák, emoční inteligenceKeywords (English)
Theatre for children, child spectator, emotional intelligenceBakalářská práce se zaměřuje na divadlo pro děti a jeho využití a vliv na pedagogickou praxi. Teoretická část pojednává o divadle pro děti a jeho historii, o vlivu pedagoga a specifiku divadla pro děti, ale i odlišnosti dětského diváka od diváka dospělého. Dále se teoretická část zaměřuje na emoce a emoční inteligenci, což s divadlem úzce souvisí. Výzkum v praktické části je zaměřen na Pohádka ptačí od Karla Čapka a pedagogy mateřských škol, jak s tématem tohoto představení ve svých TVP pracují.
This bachelor thesis focuses on theatre for children and its role in pre-primary education. Theoretical part is about theatre for children and its history, pedagogical influence and specificity of the theatre for children and child spectator. The next themes of theoretical part are emotion and the emotional intelligence, its close theme for theatre. The research in practical part of thesis is focused on Pohádka ptačí from Karel Čapek and pedagogical methods how theme of fairytale insert to the clasroom education plan.