Zobrazit minimální záznam

Historical development of primary education in Polná in the light of archival sources.
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorVomelová, Martina
dc.date.accessioned2022-06-10T09:20:06Z
dc.date.available2022-06-10T09:20:06Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172643
dc.description.abstractThe diploma thesis is of a historical character. It deals with the development of primary education in Polná in the years 1873-1952. The thesis consists of two parts. The theoretical part describes the historical development of the primary school in Polná in the chosen historical period and how it was influenced by the historical development of the town Polná and the region. Included in this part are the historical specifics of the school based on the school chronicles and other archival materials. The methodology of the theoretical part is based on the historical method, the historical-comparative method, work with documents, analysis, and synthesis. In the theoretical part of the thesis, the materials that are preserved in the library and collection of the Museum Polná were used, as well as the materials preserved in the State District Archive Jihlava. The diploma thesis is also based on the expert literature which was written about the history of the town over time. The theoretical part is supported by the practical part, which is composed of interviews with contemporary witnesses, pupils who attended school in Polná in the final phase of the observed period and a teacher who taught at this school in the chosen period. These narrators provide us with insight into the history of the school based...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je historického charakteru. Zabývá se vývojem primárního vzdělávání ve městě Polná v letech 1873-1952. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části práce je zmapován historický vývoj primárního stupně školy v Polné v letech 1873-1952, vývoj školy je zasazen do historického vývoje města, potažmo regionu, a jsou zde uvedena historická specifika primárního stupně školy na základě školních kronik a dalších pramenů archivní povahy. Metodologicky se teoretická část práce opírá o historickou metodu, historicko- srovnávací metodu, práci s dokumenty, analýzu a syntézu. V teoretické části práce autorka vychází z materie, kterou uchovává ve své odborné knihovně a sbírkovém fondu jak Městské muzeum Polná, tak i Státní okresní archiv Jihlava. Diplomová práce rovněž vychází z odborné literatury, která byla historii města v průběhu času věnována. Teoretická část práce je podpořena praktickou částí, která je tvořena rozhovory s pamětníky žáky, kteří školu v Polné v závěrečné etapě sledovaného období navštěvovali, a pamětníkem učitelem, který ve škole ve sledované době učil. Vzpomínky pamětníků umožňují nahlédnout do vybraného úseku historie polenské školy na základě vzpomínek narátorů. Praktická část diplomové práce je založena na kvalitativním výzkumu. Pro získání vzpomínek pamětníků byla...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthistorický vývojcs_CZ
dc.subjectprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectškolské zákonycs_CZ
dc.subjectarchivní materiály (školní kronikycs_CZ
dc.subjectpamětnice)cs_CZ
dc.subjectPolnács_CZ
dc.subjectrozhovory s pamětníkycs_CZ
dc.subjecthistorical developmenten_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjecteducation actsen_US
dc.subjectarchival materials (school chroniclesen_US
dc.subjectmemorial books)en_US
dc.subjectPolnáen_US
dc.subjectdialogues with contemporary witnessesen_US
dc.titleHistorický vývoj primárního vzdělávání v Polné ve světle archivních pramenů.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-18
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId236541
dc.title.translatedHistorical development of primary education in Polná in the light of archival sources.en_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je historického charakteru. Zabývá se vývojem primárního vzdělávání ve městě Polná v letech 1873-1952. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části práce je zmapován historický vývoj primárního stupně školy v Polné v letech 1873-1952, vývoj školy je zasazen do historického vývoje města, potažmo regionu, a jsou zde uvedena historická specifika primárního stupně školy na základě školních kronik a dalších pramenů archivní povahy. Metodologicky se teoretická část práce opírá o historickou metodu, historicko- srovnávací metodu, práci s dokumenty, analýzu a syntézu. V teoretické části práce autorka vychází z materie, kterou uchovává ve své odborné knihovně a sbírkovém fondu jak Městské muzeum Polná, tak i Státní okresní archiv Jihlava. Diplomová práce rovněž vychází z odborné literatury, která byla historii města v průběhu času věnována. Teoretická část práce je podpořena praktickou částí, která je tvořena rozhovory s pamětníky žáky, kteří školu v Polné v závěrečné etapě sledovaného období navštěvovali, a pamětníkem učitelem, který ve škole ve sledované době učil. Vzpomínky pamětníků umožňují nahlédnout do vybraného úseku historie polenské školy na základě vzpomínek narátorů. Praktická část diplomové práce je založena na kvalitativním výzkumu. Pro získání vzpomínek pamětníků byla...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is of a historical character. It deals with the development of primary education in Polná in the years 1873-1952. The thesis consists of two parts. The theoretical part describes the historical development of the primary school in Polná in the chosen historical period and how it was influenced by the historical development of the town Polná and the region. Included in this part are the historical specifics of the school based on the school chronicles and other archival materials. The methodology of the theoretical part is based on the historical method, the historical-comparative method, work with documents, analysis, and synthesis. In the theoretical part of the thesis, the materials that are preserved in the library and collection of the Museum Polná were used, as well as the materials preserved in the State District Archive Jihlava. The diploma thesis is also based on the expert literature which was written about the history of the town over time. The theoretical part is supported by the practical part, which is composed of interviews with contemporary witnesses, pupils who attended school in Polná in the final phase of the observed period and a teacher who taught at this school in the chosen period. These narrators provide us with insight into the history of the school based...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV