Využití koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích
Use of coaching as an educational method in business organizations
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172575Identifikátory
SIS: 241571
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Liška, Roman
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Andragogika a management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
17. 5. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Vzdělávání v organizaci, metody vzdělávání, vzdělávání zaměstnanců, rozvoj zaměstnanců, personalista, koučování, koučKlíčová slova (anglicky)
Education in organization, educational methods, employee education, employee development, human resources, coaching, coachVzdělání se stává stále důležitější vzhledem k častým a rychlým změnám, rozvoji technologií, novým postupům nebo globalizaci. To se týká nejen jednotlivců, ale také organizací, které potřebují mít v této dynamické době kvalifikované zaměstnance, kteří budou schopni na změny reagovat a přizpůsobovat se novým podmínkám. Při vzdělávání zaměstnanců je zapotřebí volit vhodné metody vzdělávání, aby byl celý proces efektivní. Tato práce se zabývá metodou koučování a jejím cílem je zhodnotit možnost využívání koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích. V teoretické části byla použita metoda obsahové analýzy a komparace, v empirické části proběhl sběr dat pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaných a nestrukturovaných rozhovorů. Průzkum, jehož cílem bylo identifikovat přínosy této metody a odhalit její případné překážky, byl proveden mezi zaměstnanci obchodních organizací a mezi personalisty nebo manažery, kteří mají zkušenosti s koučováním. Informace byly rovněž získány od profesionálního kouče, který se zabývá koučováním v organizacích. Výsledky průzkumu ukázaly, že koučování je možné považovat za vhodnou metodou pro vzdělávání zaměstnanců. Hlavním přínosem pro zaměstnance je zlepšení schopností v mnoha oblastech a nalezení vlastních zdrojů pro řešení problémů. Pro organizaci je to...
Considering the frequent and fast changes, technology development, new processes and globalization, education becomes more and more important. It impacts not only individuals but also organizations that need to have high quality employees who will be able to react to the changes and adapt to new conditions. To ensure process effectiveness, it is necessary to select appropriate educational methods when educating employees. This thesis deals with coaching, and its aim is to evaluate the possibility of using coaching as an educational method in business organization. In the theoretical part, the comparative and content-analysis methods were used and in the empirical part the data were collected through questionnaire and semi-structured and unstructured interviews. Research was executed among employees of business organizations, human resources personnel and managers who had experience with coaching. It was supplemented by an interview with a professional coach who provides coaching in organizations. The goal of the survey was to identify benefits of coaching for employee education and to detect its potential constraints. The results of the survey demonstrated that coaching can be considered as a suitable method for educating employees. The main benefit for employees is in improving their skills in...