Vliv kojení a raného způsobu krmení na vývoj artikulačních obtíží
Effect of breastfeeding and early feeding on the development of articulation difficulties
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172553Identifikátory
SIS: 236568
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horynová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Logopedie
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dyslalie, orofaciální soustava, kojení, krmení, vývoj řeči, dudlík, zakotvená teorieKlíčová slova (anglicky)
dyslalia, orofacial system, breastfeeding, feeding, speech development, pacifier, grounded theoryDiplomová práce je na speciálně-pedagogické téma se zaměřením na oblast logopedie. Ve své teoretické části shrnuje poznatky z problematiky vývoje řeči u dětí v raném věku a věku předškolním, zaměřuje se také na souvislost mezi kojením a jinými způsoby krmení v raném věku, vývoj orofaciální soustavy a vývoj artikulace jednotlivých hlásek. V praktické části je uveden výzkum kvalitativní povahy. Obsahuje informace z rozhovorů s matkami dětí, které mají diagnostikovanou dyslalii. Na základě zakotvené teorie byly zpracovány získané informace a vytvořeny závěry výzkumu. Klíčová slova dyslalie, orofaciální soustava, kojení, krmení, vývoj řeči, dudlík, zakotvená teorie
The diploma thesis is on a special pedagogical topic with a specializatin on the field of speech therapy. In its theoretical part, it summarizes the findings on the development of speech in early and preschool children, also focuses on the connection between breastfeeding and other methods of feeding at an early age, the development of the orofacial system and the development of articulation of individual sounds. The practical part presents research of a qualitative nature. It contains information from interviews with mothers of children who have been diagnosed with dyslalia. Based on the grounded theory, the obtained information was processed and research conclusions were created. Key words dyslalia, orofacial system, breastfeeding, feeding, speech development, pacifier, grounded theory