Inkluzivní letní tábor a jeho význam pro intaktní účastníky
Inclusive summer camp and its significance for intact participants
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172513Identifiers
Study Information System: 236635
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Zemková, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Inkluze, Tábor, Autismus, Downův syndrom, Intaktní sourozenci, Volný časKeywords (English)
Inclusion, Camp, Autism, Down syndrome, Intact siblings, LeisureSAAKOVÁ, Johanna. Inkluzivní letní tábor a jeho význam pro intaktní účastníky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, katedra speciální pedagogiky, 2022. počet stran 121. Diplomová práce. Diplomová práce pojednává o provozování inkluzivního letního tábora, kterého se mimo dětí s poruchou autistického spektra, s mentální postižením a s Downovým syndromem účastní i děti intaktní a sourozenci dětí s postižením. Práce se zabývá především programem během týdenního pobytu na táboře a dále se zaměřuje na rozhovory s intaktními účastníky. Cílem této diplomové práce je rozbor přípravy, realizace a následné podrobné popsání inkluzivního letního tábora pro děti s poruchami autistického spektra, pro děti s jiným mentálním postižením, pro intaktní děti (sourozence) a následná analýza jeho vlivu na intaktní dětské účastníky. Ve své práci bych si ráda ověřila hypotézu, že na inkluzivním táboře v Bukové dostávají děti vše, co od něj očekávají (kvalitní program, přátele, zábavu, bezpečí, důvěru ve vedoucích apod.) i když v něm jsou děti s postižením, které vyžadují mnoho péče a pozornosti od ostatních dospělých vedoucích a asistentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena na šest kapitol, z nichž první charakterizuje pojem Inkluze. Druhá kapitola se zabývá rodinou...
SAAKOVÁ, Johanna. Inclusive summer camp and its importance for intact participants. Prague: Pedagogical Faculty of Charles University, Department of Special Education, 2022. 121 pages. Thesis. The thesis deals with the operation of an inclusive summer camp, which is attended by intact children and siblings of children with disabilities, in addition to children with autism spectrum disorder, intellectual disabilities and Down syndrome. The thesis mainly deals with the programme during the week-long stay at the camp and also focuses on interviews with the intact participants. The aim of this thesis is to analyse the preparation, implementation and subsequent detailed description of the inclusive summer camp and also to analyse its impact on the child participants. In my thesis I would like to test the hypothesis that children at the inclusive camp in Bukova get everything they expect from it (quality program, friends, fun, safety, trust in leaders, etc.) even if there are children with disabilities who require a lot of care and attention from other adult leaders and assistants. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is divided to six chapters. The first one characterizes the concept of Inclusion. The second chapter deals with the family with a child with a...