dc.creator | Benešová, Zdeňka | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T08:33:54Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T08:33:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/171630 | |
dc.description.abstract | Rigorózní práce reaguje na problematiku podpory zdraví dítěte, v současné době stále zaměřenou převážně na zdraví somatické s dlouhodobým deficitem a podceňováním podpory psychosociálního zdraví. Systemicky koncipovaná teoretická část práce vychází ze současného zdravotního stavu populace, seznamuje s biopsychosociálním konceptem zdraví a jeho legislativním zakotvením ve vztahu k zajištění nejlepšího zájmu dítěte. Obsahuje úvahy o zdraví a nemoci jako o schopnosti zvládání životní zátěže a udržení homeostázy. Základem je uznání živého organismu jako seberegulujícího systému se schopností vytvářet symptomy na všech úrovních existence. Symptomatologii vnímá jako specifickou řeč umožňující najít cestu k tomu, aby organismus symptomy přestal vytvářet a aby se vyléčil. Práce plně respektuje současné zdravotní služby, které rozšiřuje o podporu psychosociálních aspektů zdraví tak, aby jeho jednotlivým aspektům byla věnována srovnatelná pozornost. Pro potřeby praxe se zaměřuje na výchovu ke zdraví v rodině a škole, na děti se zvýšenou potřebou psychosociální podpory a na děti vyžadující intenzivní péči v důsledku přetrvávajících nebo závažných zdravotních somatických nebo psychosociálních obtíží. Výzkumná část práce realizovaná v pilotním programu multidisciplinárního Centra duševního zdraví dětí, který je... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The rigorous work can be considered as a response to the issue of child health promotion, which is currently still focused mainly on somatic health, while there is a long-term deficit and underestimation of psychosocial health promotion. The systematically conceived theoretical part of the thesis is based on the existing health status of the population and presents the biopsychosocial concept of health and its legislative anchoring in relation to ensuring the best interests of the child. The work also includes reflections on health and illness as the ability to cope with life stress and maintain homeostasis. The fundamental concept is the recognition of a living organism as a self-regulatory system with the ability to create symptoms at all levels of existence. In the viewpoint of the rigorous work, symptomatology can be seen as a specific language that allows to find a way for the organism to stop producing the symptoms of the illness and to cure it. The thesis entirely respects current health services, which are extended to support the psychosocial aspects of health in such a way that its individual aspects are given comparable attention. For the purposes of practice, the work focuses on health education in the family and at school and on children with an increased need for psychosocial support... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Child's best interest | en_US |
dc.subject | biopsychosocial concept of health | en_US |
dc.subject | symptom | en_US |
dc.subject | illness | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | school | en_US |
dc.subject | social services | en_US |
dc.subject | health services | en_US |
dc.subject | multidisciplinary cooperation | en_US |
dc.subject | Nejlepší zájem dítěte | cs_CZ |
dc.subject | biopsychosociální koncept zdraví | cs_CZ |
dc.subject | symptom | cs_CZ |
dc.subject | nemoc | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | sociální služby | cs_CZ |
dc.subject | zdravotní služby | cs_CZ |
dc.subject | multidisciplinární spolupráce | cs_CZ |
dc.title | Nejlepší zájem dítěte v kontextu biopsychosociálních aspektů zdraví | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-02-02 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 202221 | |
dc.title.translated | The best interest of a child in the context of biopsychosocial aspects of health | en_US |
dc.contributor.referee | Hanušová, Jaroslava | |
dc.contributor.referee | Váchová, Alena | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Health Education | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Rigorózní práce reaguje na problematiku podpory zdraví dítěte, v současné době stále zaměřenou převážně na zdraví somatické s dlouhodobým deficitem a podceňováním podpory psychosociálního zdraví. Systemicky koncipovaná teoretická část práce vychází ze současného zdravotního stavu populace, seznamuje s biopsychosociálním konceptem zdraví a jeho legislativním zakotvením ve vztahu k zajištění nejlepšího zájmu dítěte. Obsahuje úvahy o zdraví a nemoci jako o schopnosti zvládání životní zátěže a udržení homeostázy. Základem je uznání živého organismu jako seberegulujícího systému se schopností vytvářet symptomy na všech úrovních existence. Symptomatologii vnímá jako specifickou řeč umožňující najít cestu k tomu, aby organismus symptomy přestal vytvářet a aby se vyléčil. Práce plně respektuje současné zdravotní služby, které rozšiřuje o podporu psychosociálních aspektů zdraví tak, aby jeho jednotlivým aspektům byla věnována srovnatelná pozornost. Pro potřeby praxe se zaměřuje na výchovu ke zdraví v rodině a škole, na děti se zvýšenou potřebou psychosociální podpory a na děti vyžadující intenzivní péči v důsledku přetrvávajících nebo závažných zdravotních somatických nebo psychosociálních obtíží. Výzkumná část práce realizovaná v pilotním programu multidisciplinárního Centra duševního zdraví dětí, který je... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The rigorous work can be considered as a response to the issue of child health promotion, which is currently still focused mainly on somatic health, while there is a long-term deficit and underestimation of psychosocial health promotion. The systematically conceived theoretical part of the thesis is based on the existing health status of the population and presents the biopsychosocial concept of health and its legislative anchoring in relation to ensuring the best interests of the child. The work also includes reflections on health and illness as the ability to cope with life stress and maintain homeostasis. The fundamental concept is the recognition of a living organism as a self-regulatory system with the ability to create symptoms at all levels of existence. In the viewpoint of the rigorous work, symptomatology can be seen as a specific language that allows to find a way for the organism to stop producing the symptoms of the illness and to cure it. The thesis entirely respects current health services, which are extended to support the psychosocial aspects of health in such a way that its individual aspects are given comparable attention. For the purposes of practice, the work focuses on health education in the family and at school and on children with an increased need for psychosocial support... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |