Zobrazit minimální záznam

The best interest of a child in the context of biopsychosocial aspects of health
dc.creatorBenešová, Zdeňka
dc.date.accessioned2022-04-07T08:33:54Z
dc.date.available2022-04-07T08:33:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171630
dc.description.abstractRigorózní práce reaguje na problematiku podpory zdraví dítěte, v současné době stále zaměřenou převážně na zdraví somatické s dlouhodobým deficitem a podceňováním podpory psychosociálního zdraví. Systemicky koncipovaná teoretická část práce vychází ze současného zdravotního stavu populace, seznamuje s biopsychosociálním konceptem zdraví a jeho legislativním zakotvením ve vztahu k zajištění nejlepšího zájmu dítěte. Obsahuje úvahy o zdraví a nemoci jako o schopnosti zvládání životní zátěže a udržení homeostázy. Základem je uznání živého organismu jako seberegulujícího systému se schopností vytvářet symptomy na všech úrovních existence. Symptomatologii vnímá jako specifickou řeč umožňující najít cestu k tomu, aby organismus symptomy přestal vytvářet a aby se vyléčil. Práce plně respektuje současné zdravotní služby, které rozšiřuje o podporu psychosociálních aspektů zdraví tak, aby jeho jednotlivým aspektům byla věnována srovnatelná pozornost. Pro potřeby praxe se zaměřuje na výchovu ke zdraví v rodině a škole, na děti se zvýšenou potřebou psychosociální podpory a na děti vyžadující intenzivní péči v důsledku přetrvávajících nebo závažných zdravotních somatických nebo psychosociálních obtíží. Výzkumná část práce realizovaná v pilotním programu multidisciplinárního Centra duševního zdraví dětí, který je...cs_CZ
dc.description.abstractThe rigorous work can be considered as a response to the issue of child health promotion, which is currently still focused mainly on somatic health, while there is a long-term deficit and underestimation of psychosocial health promotion. The systematically conceived theoretical part of the thesis is based on the existing health status of the population and presents the biopsychosocial concept of health and its legislative anchoring in relation to ensuring the best interests of the child. The work also includes reflections on health and illness as the ability to cope with life stress and maintain homeostasis. The fundamental concept is the recognition of a living organism as a self-regulatory system with the ability to create symptoms at all levels of existence. In the viewpoint of the rigorous work, symptomatology can be seen as a specific language that allows to find a way for the organism to stop producing the symptoms of the illness and to cure it. The thesis entirely respects current health services, which are extended to support the psychosocial aspects of health in such a way that its individual aspects are given comparable attention. For the purposes of practice, the work focuses on health education in the family and at school and on children with an increased need for psychosocial support...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectChild's best interesten_US
dc.subjectbiopsychosocial concept of healthen_US
dc.subjectsymptomen_US
dc.subjectillnessen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectsocial servicesen_US
dc.subjecthealth servicesen_US
dc.subjectmultidisciplinary cooperationen_US
dc.subjectNejlepší zájem dítětecs_CZ
dc.subjectbiopsychosociální koncept zdravícs_CZ
dc.subjectsymptomcs_CZ
dc.subjectnemoccs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectsociální službycs_CZ
dc.subjectzdravotní službycs_CZ
dc.subjectmultidisciplinární spoluprácecs_CZ
dc.titleNejlepší zájem dítěte v kontextu biopsychosociálních aspektů zdravícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-02-02
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202221
dc.title.translatedThe best interest of a child in the context of biopsychosocial aspects of healthen_US
dc.contributor.refereeHanušová, Jaroslava
dc.contributor.refereeVáchová, Alena
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce reaguje na problematiku podpory zdraví dítěte, v současné době stále zaměřenou převážně na zdraví somatické s dlouhodobým deficitem a podceňováním podpory psychosociálního zdraví. Systemicky koncipovaná teoretická část práce vychází ze současného zdravotního stavu populace, seznamuje s biopsychosociálním konceptem zdraví a jeho legislativním zakotvením ve vztahu k zajištění nejlepšího zájmu dítěte. Obsahuje úvahy o zdraví a nemoci jako o schopnosti zvládání životní zátěže a udržení homeostázy. Základem je uznání živého organismu jako seberegulujícího systému se schopností vytvářet symptomy na všech úrovních existence. Symptomatologii vnímá jako specifickou řeč umožňující najít cestu k tomu, aby organismus symptomy přestal vytvářet a aby se vyléčil. Práce plně respektuje současné zdravotní služby, které rozšiřuje o podporu psychosociálních aspektů zdraví tak, aby jeho jednotlivým aspektům byla věnována srovnatelná pozornost. Pro potřeby praxe se zaměřuje na výchovu ke zdraví v rodině a škole, na děti se zvýšenou potřebou psychosociální podpory a na děti vyžadující intenzivní péči v důsledku přetrvávajících nebo závažných zdravotních somatických nebo psychosociálních obtíží. Výzkumná část práce realizovaná v pilotním programu multidisciplinárního Centra duševního zdraví dětí, který je...cs_CZ
uk.abstract.enThe rigorous work can be considered as a response to the issue of child health promotion, which is currently still focused mainly on somatic health, while there is a long-term deficit and underestimation of psychosocial health promotion. The systematically conceived theoretical part of the thesis is based on the existing health status of the population and presents the biopsychosocial concept of health and its legislative anchoring in relation to ensuring the best interests of the child. The work also includes reflections on health and illness as the ability to cope with life stress and maintain homeostasis. The fundamental concept is the recognition of a living organism as a self-regulatory system with the ability to create symptoms at all levels of existence. In the viewpoint of the rigorous work, symptomatology can be seen as a specific language that allows to find a way for the organism to stop producing the symptoms of the illness and to cure it. The thesis entirely respects current health services, which are extended to support the psychosocial aspects of health in such a way that its individual aspects are given comparable attention. For the purposes of practice, the work focuses on health education in the family and at school and on children with an increased need for psychosocial support...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV