Effectiveness of teaching the English passive voice in distance learning at an upper-secondary school
Efektivita výuky anglického trpného rodu při distanční výuce na střední škole
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171249Identifiers
Study Information System: 241945
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Uličná, Klára
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 1. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Vzdělávání, dálkové, online, prezenční, trpný rod, anglická gramatikaKeywords (English)
Education, distance, online, face-to-face, passive voice, English grammarDiplomová práce zkoumá měřitelný pokrok ve schopnosti studentů středních škol tvořit a používat trpný rod po absolvování dvou online lekcí této gramatické struktury.Teoretická část popisuje distanční vzdělávání,jeho variantya nástroje,o kterých se předpokládá, že zvýší jeho efektivitu. Empirická část práce je založena na analýze dvou online lekcí, analýze vývoje znalostí studentů na základě krátkých pre- a post-testůvypracovaných k vyhodnocení znalostí studentů, a na rozhovoru se dvěma studenty. Práce se pokusí dospět k závěru, zda dochází k měřitelnémuvývoji v chápání učiva studenty při výuce v online prostředí.Práce prokázala, že i přes distanční formuvzdělávání ve dvou vyučovacíchhodinách bylo osvojení dané gramatiky úspěšné.
The diploma thesis investigates the measurable progress in the ability of upper-secondary school students to form and use the passive voice after having been exposed to two online lessons on this grammar item. The theoretical part describes distance education, its varieties, and the tools that are assumed to make it effective. The empirical part of the thesis is based on the analysis of the two online lessons,the analysis of the students' development based on short pre- and post-tests developed to evaluate the students' knowledge, and an interview with two of the students.The thesis will attempt to reach a conclusion on whether there is a measurable development in students' understanding of the subject matter when taught in an online environment.The thesis proved that despite the distance form of education of the two lessons, the acquisitionof the grammar item was successful.