The Portrayal of the Female Experience of the Second World War in Sarah Waters's The Night Watch
Vyobrazení zkušeností žen s druhou světovou válkou v díle Noční Hlídka od Sarah Waters
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171241Identifikátory
SIS: 221421
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chalupský, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
21. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Sarah Waters, Noční Hlídka, Ženská zkušenost, Druhá světová válka, Blitz, Velká Británie, Neo-historický žánr, Interrupce, HomosexualitaKlíčová slova (anglicky)
Sarah Waters, The Night Watch, Female experience, The Second World War, Great Britain, The Blitz, The Neo-historical genre, Abortion, HomosexualityDiplomová práce se zabývá vyobrazením zkušeností žen za druhé světové války v románu Noční Hlídka (2006) od současné britské spisovatelky Sarah Waters. Teoretická část popisuje společensko-historické pozadí románu se zvláštním zřetelem k ženské zkušenosti za druhé světové války v různých oblastech, jako je jejich rodinný život, pracovní příležitosti a každodenní život během bombardování Londýna. Zvláštní pozornost je také věnována popisu ženské zkušenosti s interrupcí během války a životního stylu leseb. Práce dále představuje teoretické vymezení neo-historického žánru, jehož je román představitelem, a stručně uvádí román v kontextu dalších děl Sarah Waters, za účelem vytvoření teoretického základu pro analýzu. Praktická část se opírá o část teoretickou a zkoumá, jak fiktivní zobrazení ženské zkušenosti koresponduje s nastíněnou realitou. Zároveň se práce zamýšlí nad tím, jak Sarah Waters využívá druhou světovou válku ve svém fiktivním příběhu a které prvky se rozhodla vyzdvihnout. Dále rozebírá důvody, které Waters ke zdůraznění těchto prvků v románu vedou a jak to odpovídá neo- historickému žánru. KLÍČOVÁ SLOVA Sarah Waters; Noční Hlídka; Ženská zkušenost; Druhá světová válka; Blitz; Velká Británie; Neo-historický žánr; Interrupce; Homosexualita
The diploma thesis is concerned with the portrayal of the female experience with the Second World War in The Night Watch (2006) by contemporary British writer Sarah Waters. The theoretical part outlines the socio-historical background of the novel with particular attention to the female experience of the Second World War in various fields, such as their family lives, job opportunities, and everyday life during the Blitz. Special attention is also given to the description of the female experience with abortion during the war and the lifestyles of female homosexuals in that historical period. The thesis further presents the theoretical delimitation of the neo-historical genre, of which the novel is a representative, and briefly introduces the novel in the context of Sarah Waters's other works in order to establish the basis for the analysis. The practical part of the thesis relies on the theoretical part and examines how the fictional portrayal of the female experience corresponds with the outlined reality. Simultaneously, the work considers how Waters uses the Second World War in her fictional story and which elements she chooses to highlight. Moreover, it discusses the reasons behind emphasising these elements in the novel and how it corresponds to the neo-historical genre. KEYWORDS Sarah Waters;...
