Dramatizace české lidové písně na 2. stupni ZŠ
Dramatization of Czech Folksongs in the 2nd grade of Elementary School Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171190Identifikátory
SIS: 234154
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Selčanová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
19. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
česká lidová píseň, dramatizace, hudebně pohybové činnosti, hudební výchova, dramatická výchova, 2. stupeň ZŠKlíčová slova (anglicky)
Czech folk song, dramatization, music and movement activities, music education, drama education, 2nd grade of elementary schoolBc. Simona Suchanová: Dramatizace české lidové písně na II. stupni ZŠ (diplomová práce) ABSTRAKT Tato diplomová práce se věnuje možnostem dramatizace lidových písní zastoupených v učebnicích HV pro II. stupeň základní školy. Práce ozřejmuje fenomén lidové písně, vymezuje pojem dramatizace jakožto "zdivadelnění učiva", zmiňuje psychologickou charakteristiku žáka II. stupně ZŠ a specifika pedagogické práce s ní související. Práce rozšiřuje metodické úkoly v učebnicích zastoupené o nové dramatické prvky, předkládá nové návrhy metodických úkolů pojímající dramatizaci jako další z tvořivých způsobů práce s lidovou písní. Tím by ráda přispěla ke zkvalitnění a zatraktivnění hudební výchovy na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA česká lidová píseň, dramatizace, pubescent, hudebně pohybové činnosti, hudební výchova, dramatická výchova, II. stupeň ZŠ
Bc. Simona Suchanová: Dramatization of Czech folk song on secondary schools (thesis) ABSTRACT This diploma thesis deals with the possibilities of dramatization of folk songs represented in textbooks for music education in the 2nd grade of elementary school. The text clarifies the phenomenon of folk song, defines the concept of dramatization as a "dramatization of the curriculum", mentions the psychological characteristics of the student in the 2nd grade of elementary school and the specifics of pedagogical work related to it. The thesis expands the methodological tasks in textbooks represented by new dramatic elements, presents new proposals for methodological tasks, conceiving dramatization as another of the creative ways of working with folk songs. In this way, it would like to contribute to the improvement and attractiveness of music education in elementary school. KEYWORDS Czech folk song, dramatization, pubescent, music and movement activities, music education, drama education, 2nd grade of elementary school