Dopad projektu oborových dnů na klíčové kompetence absolventů Základní školy Kunratice
Impact of the trade days project on the key competencies of Kunratice Elementary School graduates
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171167Identifiers
Study Information System: 243946
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Kadrnožková, Monika
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanities
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 1. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
klíčové kompetence, projektové vyučování, prezentace, komunikační dovednosti, základní škola, absolventi, kvalitativní výzkumKeywords (English)
key competencies, project-based learning, presentations, communication skills, secondary school, graduates, qualitative researchNÁZEV: Dopad projektu oborových dnů na klíčové kompetence absolventů ZŠ Kunratice AUTOR: Tom Tychtl KATEDRA: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Laufková Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá projektem s názvem Oborové dny, který je realizován na Základní škole Kunratice, především pak jeho dopadem na rozvoj klíčových kompetencí absolventů školy s přesahem do jejich budoucího života. Práce vychází z teoretických poznatků o klíčových kompetencích, konstruktivistickém pojetí výuky, organizačních formách výuky a projektové výuce, o které se následně opírá v praktické části. V praktické části si pak dává práce za cíl představit fungování projektu a na základě kombinace kvalitativního a kvantitativního šetření předložit výsledky dopadu projektu Oborové dny na rozvoj klíčových kompetencí a přesahu tohoto rozvoje do budoucího života absolventů školy. KLÍČOVÁ SLOVA: klíčové kompetence, projektová výuka, základní škola, kvalitativní výzkum, absolventi
TITLE: Impact of the trade days project on the key competencies of Kunratice Elemetary School graduates AUTHOR: Tom Tychtl DEPARTMENT: Department for research and development of education SUPERVISOR: PhDr. Veronika Laufková Ph.D. ABSTRACT: This thesis deals with the project called "Trade days", which is implemented at the Kunratice Elementary School, especially its impact on the development of key competences od school graduates with an overlap onto their future life. The work is based on theoretical findings on key competences, constructivist concept of teaching, organisational forms of teaching and project-based learning, which are then used in the practical part. In the practical part, the thesis aims present the functioning of the project and, based on a combination of qualitative and quantitative research, to present the results of the impact of the "Trade days" project on the development of key competencies and the overlap of this development into the future life of school graduates. KEYWORDS: key competencies, project-based learning, secondary school, qualitative research, graduates