Transdidaktika z pohledu začínajícího pedagoga
Transdidactics from a new teacher's point of view
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171126Identifikátory
SIS: 197250
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
17. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
obsahová transformace, instrumentální praxe, transdidaktika, obsah, rozumnostKlíčová slova (anglicky)
Transdidactics, Instrumental praxis, Content transformation, content, racionalityTato diplomová práce se zabývá poměrně novým didaktickým postupem - transdidaktikou. Transdidaktika je zde popisována jako možná alternativa při podpoření snahy o sjednocování učiva pomocí mezipředmětových vztahů v rámci úžeji či šířeji pojaté abstrakce. První část diplomové práce je věnována popisu transdidaktického přístupu. Druhá kapitola obsahuje pohled začínajícího pedagoga na výuku s ohledem na transdidaktický přístup. Třetí kapitola ukazuje možné příklady, jak lze propojovat mezipředmětové vztahy na různých úrovních s ohledem na vyučovací předmět dějepis.
The focus of this diploma thesis is on a relatively new didactic approach called Transdidactics. Transdidactics is argued as a viable approach in supporting the effort to link any subject curriculum through interdisciplinary relationships, within both narrower and broader abstraction. In the first part of this thesis, Transdidactics approach is thoroughly researched and explained. The second part is focusing on Transdidactics from a new teacher's point of view of view. The third part then uses the subject of History to explain and showcase how to use interdisciplinary relationships inreal life.
