Využití míčů v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Use of balls in physical education classes at the 1st stage of primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171110Identifikátory
SIS: 241490
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krejča, Filip
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
13. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
míč, tělesná výchova, škola, 1. stupeňKlíčová slova (anglicky)
ball, physical education, school, 1st stageDiplomová práce se věnuje problematice využití míčů v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Teoretická část se zabývá zařazením tělesné výchovy ve vzdělávání, kam spadá rámcový vzdělávací program, míč v rámcovém vzdělávacím programu a sportovní a pohybové hry v rámcovém vzdělávacím programu. Dále se věnuje hře a hraní a sportovním hrám. V práci je definována vyučovací hodina a s tím i příslušná legislativa, struktura vyučovací jednotky tělesné výchovy, konkrétně úvodní, průpravná, hlavní a závěrečná část. Dále se zabývá charakteristikou mladšího školního věku a vývojem dítěte v tomto období, konkrétně tělesným, psychickým, pohybovým a sociálním vývojem. V práci nechybí ani pojednání o rozvoji pohybových schopností, jehož součástí míče bez pochyby jsou. Dále v práci popisuji jednotlivé základní míče, které se v hodinách tělesné výchovy využívají. Výzkumná část se zaměřuje na výsledky rozhovorů s učiteli tělesné výchovy na prvním stupni základní školy, jejich interpretaci a na výsledky dotazníkového šetření a jejich interpretaci. Výsledky jsou v práci zpracovány do grafů, konkrétně do grafů výsečových a sloupcových. Výzkumná část práce taktéž obsahuje použité metody práce, charakteristiku výzkumného souboru, diskusi a závěry práce. KLÍČOVÁ SLOVA: Míč, mladší školní věk, první...
The diploma thesis deals with the issue of the use of balls in physical education classes at the first stage of primary schools. The theoretical part deals with the inclusion of physical education in education, which includes the framework educational program, ball in the framework educational program and sports and movement games in the framework educational program. He also plays and plays and sports games. The thesis defines the lesson and with it the relevant legislation, the structure of the physical education unit, namely the introductory, preparatory, main and final part. It also deals with the characteristics of younger school age and the development of the child in this period, specifically physical, mental, physical and social development. The work also includes a treatise on the development of motor skills, of which the balls are undoubtedly a part. Furthermore, I describe the individual basic balls that are used in physical education classes. The research part focuses on the results of interviews with physical education teachers at the first stage of primary school, their interpretation and the results of the questionnaire survey and their interpretation. The results are processed into graphs, specifically into pie and bar graphs. The research part of the thesis also contains the...
