Implementace dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu málotřídní školy
Introduction of acting lessons to school education plan in a small school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171093Identifikátory
SIS: 234821
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ferklová, Alžběta
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
12. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Historie pedagogiky, implementace dramatické výchovy, dramatická výchova, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací plán, málotřídní škola, osobnostní a sociální výchovaKlíčová slova (anglicky)
History of pedagogy, implementation of drama education, drama education, Framework education programme for elementary education, school education programme, small school, primary school, personal and social educationMá diplomová práce se věnuje implementaci dramatické výchovy coby samostatného předmětu do školního vzdělávacího plánu na málotřídní1 škole. V teoretické části se zabývám historií školního systému po roce 1990 a charakterizuji v ní transformaci škol, změnu příprav učitelů na výuku po roce 1990 a popisuji alternativní školy, které mají velký význam pro změnu způsobu výuky ve školském systému. Dále se zde zabývám osnovami rámcového vzdělávacího programu, charakteristikou školního vzdělávacího plánu (ŠVP), dramatické výchovy (DV) a málotřídních škol. V praktické části popisuji podmínky k implementaci dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu málotřídní školy a tři různé způsoby, jak takovou implementaci zrealizovat. V rámci práce jsem udělala průzkum názorů rodičů a rozhovor s ředitelkou, abych zjistila, jaké panuje povědomí o DV a jaký je o ni zájem. Výsledky výzkumu prezentuji v přílohách i s vytvořeným ŠVP pro předmět dramatická výchova na málotřídní škole. V závěru práce shrnuji tyto poznatky a průběh implementace dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu na málotřídní škole, seznam toho, co je pro takovou implementaci třeba, a jaký byl výsledek mé žádosti o implementaci předmětu dramatické výchovy do školního vzdělávacího plánu na Základní škole a Mateřské škole v Suchodole, kde...
My diploma thesis deals with the implementation of drama education as a separate subject in the school system after 1990 and characterizes the transformation of schools, the changes in teacher training after 1990 and describes alternative schools that are important for changing the way of teaching in the school system. I also deal with the curriculum of the framework educational program, the characteristics of the school educational plan, drama education and small schools. In the practical part I describe the conditions for the implementation of drama education in the school curriculum of a small school and three ways how to implement this subject. As part of my work, I created a survey of parents' opinions and an interview with the principal to find out what the awareness of drama education is and whether there is an interest in it. I present the research results in the appendices. At the end of the thesis I summarized my research at a small school and the implementation of drama education in the school curriculum, it also contains a list of what is needed for such implementation and what was the result of my efforts at Kindergarden and Elementary school in Suchodol. KEYWORDS History of pedagogy, implementation of drama education, drama education, Framework education programme for elementary...
