Arcimboldo - metafora a myšlení koláže ve škole
Arcimboldo - metaphor and thinking of collages at school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170626Identifikátory
SIS: 175727
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Daniel, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
8. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
koláž, metaforické myšlení, koláž v historii, umělecké autority, kontexty, 1. stupeň ZŠ, malotřídka, les, vesniceKlíčová slova (anglicky)
Collage, metaphorical thinking, collage in history, art authorities, contexts, Art Primary School, small school, forest, villageBc. Renáta Šťastná Abstrakt v českém jazyce Diplomová práce "Arcimboldo - metafora a myšlení koláže ve škole" pojednává o možnostech využití technik koláže v rámci běžného vyučování na základní škole. Cílem práce je seznámit žáky prvního stupně s technikami koláže a na základě metaforického myšlení probudit v nich výtvarnou gramotnost. V jednotlivých kapitolách, na základě ukázek děl známých autorů, v nich probudit kreativitu a schopnost tvořit. Umožnit jim zažít úspěch z vlastní tvorby. Naučit je objektivní reflexe a sebereflexe. Uvědomit si souvislosti, které motivovaly autory k jednotlivým obrazům. V praktické části je uveden soubor úkolů sestavených na základě poznatků a popis jejich realizace v praxi.
Bc. Renáta Šťastná Abstrakt v anglickém jazyce This thesis -on Archimboldo - explores the possibilities of using the technique of collage in normal teaching in primary and secondary school. The goal of the work is to introduce primary school students to the technique of collage and to awaken in them visual arts appreciation based on metaphorical thinking . In each section a presentation is made on the work of famous painters in order to: - awaken creativity and an ability to create in order to enable students to experience success with their own work - teach critical thinking and self-reflection. - become aware of the influences which motivated painters to create each work. The practical section sets out tasks undertaken and based on their findings are recommendations on how they are to be put into practice.