Školní úspěšnost hráčů digitálních her na vysokých školách
School success of digital game players at universities
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170613Identifikátory
SIS: 199974
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vanek, Marián
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
12. 1. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
školní úspěšnost, hraní digitálních her, vysoké školství, náhled, strategieKlíčová slova (anglicky)
academic achievement, digital gaming, higher education, opinion, strategiesTato bakalářská práce se formou kvalitativní studie zabývá vztahem mezi intenzivním hraním digitálních her a studiem vysoké školy u sedmi studentů. Mapuje jejich subjektivní náhled na souběh obou těchto časově náročných aktivit a zkoumá strategie, které si respondenti k jejich zvládání vybudovali. Dále se zabývá případnými dovednostmi a schopnostmi získanými při hraní her, které bylo možné nějakým způsobem využít při studiu. V neposlední řadě výzkum také popisuje určité negativní dopady na vysokoškolské studium, které s sebou může aktivní hraní her přinášet. Klíčová slova: školní úspěšnost, hraní digitálních her, vysoké školství, náhled, strategie
This bachelor thesis is a qualitative study of relationships between intensive playing of digital games and university study, which is based on inquiry of seventh selected university students. Their opinion of concurrence between these two time consuming activities, i.e. gamling and study, was recorded and student strategies to manage both these activities were examined. Next, potential skills and abilities acquired by gamling which could be utilized in the university study is discussed. Finaly, certain negative impacts of active gambling on university study are described. Keywords: academic achievement, digital gaming, higher education, opinion, strategies
